Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının Hacmine İlişkin Problem Durumu
Download
10.17860-mersinefd.1093364-2332396.pdf
Date
2022-08-01
Author
Dişbudak Kuru, Özge
Ucuzoğlu, Ayşe Nur
Işıksal Bostan, Mine
YEMEN KARPUZCU, SEÇİL
TEKİN SİTRAVA, REYHAN
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
125
views
37
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine ilişkin bir probleme dair öğrenci düşünüşüne yönelik mesleki fark etme becerilerini belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak çalışmada, Türkiye’nin altı farklı ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan ve öğretmenlik deneyimi 15 yılı aşmamış 35 öğretmen ile çalışılmıştır. Jacobs, Lamb ve Philipp’in (2010) ortaya koyduğu “Öğrencilerin Matematiksel Düşünmelerine Yönelik Mesleki Fark Etme” kuramsal çerçevesinin bileşenleri kapsamında hazırlanan veri toplama aracında, Tekin-Sitrava’nın (2014) geliştirmiş olduğu dikdörtgenler prizmasının hacminin bulunmasına ilişkin bir probleme verilen farklı öğrenci yanıtları kullanılmıştır. Öğretmenlerden gelen yazılı veriler, Jacobs ve diğerlerinin (2010) kuramsal çerçevesi temel alınarak güncel çalışmalar ışığında uyarlanan kodlama tablosu aracılığı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, ortaokul matematik öğretmenlerinin dikdörtgenler prizmasının hacmine yönelik öğrencinin matematiksel stratejisini dikkate alma becerilerinin genellikle sınırlı ve tam düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun yetersiz ve sınırlı düzeyde yorumlama becerisine sahip olduğu gözlenirken, verilen öğrenci düşünüşüne genellikle ilgisiz ve yineleme düzeyinde karşılık verdikleri görülmektedir. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin mesleki fark etme becerilerinin özellikle yorumlama ve karşılık verme boyutlarının geliştirilmesi gerektiğine işaret etmektedir.
Subject Keywords
Middle school mathematics teachers
,
Professional development
,
professional noticing skill
,
Rectangular prism
URI
http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.1093364
https://hdl.handle.net/11511/106988
Journal
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.17860/mersinefd.1093364
Collections
Department of Elementary Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Dişbudak Kuru, A. N. Ucuzoğlu, M. Işıksal Bostan, S. YEMEN KARPUZCU, and R. TEKİN SİTRAVA, “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri: Dikdörtgenler Prizmasının Hacmine İlişkin Problem Durumu,”
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 18, no. 2, pp. 154–174, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.1093364.