Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Çocuğa Yöneltilen Dilin Ana Dil Edinimine Etkisinin Farklı Gruplarda İncelenmesi
Date
2023-08-01
Author
Karadöller Astarlıoğlu, Dilay Zeynep
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
5
views
0
downloads
Cite This
Bebekler dil öğrenmeye hazır bir şekilde doğarlar. İlk yıl hızlı birşekilde çevrelerindeki istatistiksel düzenlilikleri takip eder, sesleri algılar, dikkatlerini dil ile ilgili olan uyaranlara odaklarlar.1, 2Doğumdan itibaren hem alıcı dil hem de ifade edici dil becerilerini geliştirmeye başlarlar. Alıcı dil dışardan gelen dil uyaranlarınıanlamlandırmak, ifade edici dil ise dili üreterek kullanmak şeklinde tanımlanabilir. Alıcı dildeki gelişimi, ifade edici dil takipeder ve bebekler 10-12 ay arasında ilk jest, kelime ya da işaretleriniüretmeye başlarlar.3Bu süreçte farklı dillerin ses ve semantik yapılarını anlamaktan, kendi ana dillerine odaklanmaya doğru biryolculuk yaparlar.4, 5Ancak bu gelişimsel süreç çocuklar arasındabireysel farklılıklar göstermektedir. Dil, diğer sosyal ve bilişselsüreçler gibi, çocukların bireysel farklılıkları ve çevresel faktörlerin etkileşiminin bir sonucu olarak gelişmektedir. Sosyal birzihnin bu süreçteki gelişimine katkı sağlayan en önemli çevreselfaktörlerinden biri de çocuğa yöneltilen dildir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/111856
Relation
Soyal Zihin: Bilişsel Gelişimde Sosyal Etkileşimin Rolü
Collections
Department of Psychology, Book / Book chapter
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Z. Karadöller Astarlıoğlu,
Çocuğa Yöneltilen Dilin Ana Dil Edinimine Etkisinin Farklı Gruplarda İncelenmesi
. 2023.