Program Değerlendirme Çalışması: İngilizce Öğretmenliği Programı Örneği

2024-03-15
OKUMUŞ, Ayşegül
Daloğlu, Ayşegül
Bu durum çalışması, Türkiye'de Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 2018 yılında başlatılan İngilizce öğretmenliği programının mezun öğrencilerin bakış açısıyla değerlendiren ilk çalışmalardan biri olması sebebiyle ilgili alanyazına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Veriler, iki anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler programın iyileştirme ve revizyona ihtiyaç duyan özelliklerini ve yönlerini ortaya çıkarmıştır. Mezunlar, programın yeterli gördükleri ve gelişmeye açık yönlerini belirtmişlerdir. ELT metodolojisi bileşeni etkili bulunurken, genel kültür dersleri çok etkili bulunmamıştır. Başka bir deyişle, genel kültür derslerinin öğretmen yeterliklerine en az katkıyı, ELT metodolojisi derslerinin ise en büyük etkiyi yaptığını belirtmişlerdir. Mezunlar, programın iyileştirilmesine yönelik şu önerilerde bulunmuşlardır: öğretmenlik uygulaması için daha fazla fırsat sunulması, genel eğitim ve genel kültür derslerinin öğretim dilinin İngilizce olması, duygusal zekâlarını geliştirebilecek derslerin programa eklenmesi, kapsayıcı ve özel eğitime daha fazla odaklanılması. Bulgular, YÖK'ün 2020 yılında aldığı yetki devri kararına göre öğretmen eğitimi programını gözden geçirme sürecinde olan öğretmen eğitimcileri için çıkarımlar içermektedir.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Citation Formats
A. OKUMUŞ and A. Daloğlu, “Program Değerlendirme Çalışması: İngilizce Öğretmenliği Programı Örneği,” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 1, pp. 187–216, 2024, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231422.