Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Program Değerlendirme Çalışması: İngilizce Öğretmenliği Programı Örneği
Download
10.17240-aibuefd.2024..-1327223-3263324.pdf
Date
2024-03-15
Author
OKUMUŞ, Ayşegül
Daloğlu, Ayşegül
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
35
views
14
downloads
Cite This
Bu durum çalışması, Türkiye'de Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 2018 yılında başlatılan İngilizce öğretmenliği programının mezun öğrencilerin bakış açısıyla değerlendiren ilk çalışmalardan biri olması sebebiyle ilgili alanyazına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Veriler, iki anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler programın iyileştirme ve revizyona ihtiyaç duyan özelliklerini ve yönlerini ortaya çıkarmıştır. Mezunlar, programın yeterli gördükleri ve gelişmeye açık yönlerini belirtmişlerdir. ELT metodolojisi bileşeni etkili bulunurken, genel kültür dersleri çok etkili bulunmamıştır. Başka bir deyişle, genel kültür derslerinin öğretmen yeterliklerine en az katkıyı, ELT metodolojisi derslerinin ise en büyük etkiyi yaptığını belirtmişlerdir. Mezunlar, programın iyileştirilmesine yönelik şu önerilerde bulunmuşlardır: öğretmenlik uygulaması için daha fazla fırsat sunulması, genel eğitim ve genel kültür derslerinin öğretim dilinin İngilizce olması, duygusal zekâlarını geliştirebilecek derslerin programa eklenmesi, kapsayıcı ve özel eğitime daha fazla odaklanılması. Bulgular, YÖK'ün 2020 yılında aldığı yetki devri kararına göre öğretmen eğitimi programını gözden geçirme sürecinde olan öğretmen eğitimcileri için çıkarımlar içermektedir.
URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231422
https://hdl.handle.net/11511/111903
Journal
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1327223
Collections
Department of Foreign Language Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. OKUMUŞ and A. Daloğlu, “Program Değerlendirme Çalışması: İngilizce Öğretmenliği Programı Örneği,”
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 24, no. 1, pp. 187–216, 2024, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1231422.