Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Paradigmalardaki Değişkenlikler: Eğitim Alanında Yapay Zeka Destekli Değerlendirmeler için Etik Yaklaşımlar ve Dürüstlük Kılavuzları
Date
2024-06-07
Author
Kılınç, Selçuk
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
42
views
1
downloads
Cite This
Yapay zeka (YZ) eğitim ortamlarına giderek daha fazla entegre olurken, uygulamalarının etik kurallara uymasını ve değerlendirmelerde bütünlüğü korumasını sağlamak çok önemlidir. Bu çalışma, adalet, şeffaflık ve eğitim bütünlüğünü korurken, YZ'nin geleneksel değerlendirme tekniklerinde nasıl devrim yaratabileceğine dair kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. Sorumlu YZ uygulamasını kapsamlı bir şekilde inceleyerek, pedagojik hedefleri destekleyen ve ilerleten ve tüm öğrenciler için adaleti sağlayan eğitim değerlendirmelerine YZ'yi dahil etmek için temel ilkeler ve yönergeler geliştiriyorum.Araştırmam, eğitim standartlarını destekleyen sorumlu kullanım ile öğrenci eşitliğini potansiyel olarak zayıflatabilecek uygulamaları karşılaştırarak etik YZ'nin inceliklerini araştırıyor. Şeffaflığın önemini vurgulayarak, karar verme süreçlerini netleştiren ve hem eğitimciler hem de öğrenciler için anlaşılabilir olmasını sağlayan YZ sistemlerini destekliyorum. Geçmişleri ne olursa olsun herkesin erişebileceği kapsayıcı YZ araçlarının geliştirilmesini savunuyorum. Bu araçlar, farklı geçmişlere sahip öğrencileri desteklemeyi ve mevcut eşitsizliklere katkıda bulunmamayı amaçlamalıdır.Tartışmanın merkezinde, YZ'nin eğitim hedefleriyle entegrasyonu yer almakta ve YZ'yi insan öğretimi ve mentorluğunun yerini almaktan ziyade onu geliştirecek bir araç olarak vurgulamaktadır. Eğitim değerlendirmelerinde YZ'nin etik kullanımı için kapsamlı bir çerçeve sunarak, akademik dürüstlüğü teşvik etmek için stratejiler ve akademik sahtekârlığı ele almak için yenilikçi yöntemler özetliyorum. Bu çerçeve, YZ'yi disiplinin ilkelerini koruyacak ve sadece nihai sonuçlardan ziyade öğrenme sürecine öncelik verecek şekilde dahil ederek değerlendirmeye yönelik metodik bir yaklaşımı teşvik etmektedir.K-12 ve yükseköğretim bağlamlarındaki açıklayıcı uygulama senaryoları, eğitimde etik YZ'nin uygulanmasına ilişkin pratik bilgiler sunmaktadır. Çeşitli eğitim tekniklerini ve teknolojilerini kullanarak, eğitim uygulamalarını iyileştirmek için YZ'nin etik kullanımını sergiliyorum. Buna ek olarak, dijital çağda şeffaflık, eleştirel düşünme ve işbirliğine dayalı öğrenmenin önemi, GAI entegrasyon senaryoları ile süreç izleme ve akran değerlendirmesi ile vurgulanmaktadır.Sonuç olarak, YZ destekli değerlendirmelerde etik kurallara ortak bir bağlılığın önemini vurgulayarak, eğitimciler ve öğrenciler arasında sürekli adaptasyon ve öğrenme gerekliliğinin altını çiziyorum. Bu çalışma, eğitim çıktılarını etik bir şekilde geliştirmek için YZ'nin umut verici potansiyelini vurgulamaktadır. Ayrıca, YZ'nin uzun vadede öğrenmeyi nasıl etkileyebileceği ve etik standartların teknolojik ilerlemelerle birlikte nasıl gelişebileceği konusunda gelecekteki araştırmalar için zemin hazırlamaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/112251
Conference Name
4th International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2024
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Kılınç, “Paradigmalardaki Değişkenlikler: Eğitim Alanında Yapay Zeka Destekli Değerlendirmeler için Etik Yaklaşımlar ve Dürüstlük Kılavuzları,” presented at the 4th International Conference on Educational Technology and Online Learning – ICETOL 2024, Eskişehir, Türkiye, 2024, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/112251.