Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin OSB Tanılı Öğrenciler İçin Gelişim, Uygulama ve Destek Üzerine Deneyimlerinin İncelenmesi
Date
2024-11-21
Author
Alkan, Leyla
Taş, Hakan
Hürmeriç Altunsöz, Irmak
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
18
views
0
downloads
Cite This
Giriş: Özel eğitimde ders niteliği, iyi yapılandırılmış ders planları, farklı destek kaynakları ve öğretmenlerin mesleki deneyimleri ile doğrudan ilişkilidir. Amaç: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitimde ders uygulamaları, destek kaynakları ve mesleki gelişimlerine ilişkin deneyimlerini araştırmaktır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemini içeren bu çalışmaya, Ankara’da Otizm Spektrum Bozukluklarına (ASD) sahip çocuklara yönelik spor temelli özel eğitim okulunda çalışan toplam 10 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veriler birebir yüz yüze görüşme yoluyla toplanarak yansıtıcı tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma Helsinki Bildirgesi Protokolü’ne uygun olarak yürütülmüştür. Tüm katılımcılar çalışma hakkında bilgilendirilmiş ve çalışma başlangıcında yazılı izinleri alınmıştır. Bulgular: Analiz sonucunda “mesleki gelişim”, “ders uygulaması” ve “destek kaynakları” olmak üzere üç ana tema ortaya çıkmıştır. İlk temada öğretmenler, web tabanlı araçlar, akademik kaynaklar veya meslektaş iş birliği gibi çeşitli kaynaklardan faydalandıklarını belirtmişlerdir. Ancak, çocukların motor becerilerini geliştirme ve davranış yönetimi stratejileri konusunda daha fazla eğitime ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir. İkinci tema olan ders uygulamalarında ise öğretmenler, ders planlarını hazırlarken öğrencilerin yaş, cinsiyet ve engel durumu gibi ihtiyaç ve özelliklerini göz önünde bulunduklarını beyan etmişlerdir. Komut verme ve gösterip yaptırma gibi öğretim yöntemleri ise en yaygın kullanılan yöntemler arasındadır. Son tema olan destek kaynaklarında ise aile, okul yönetimi, meslektaşlar ve doktor veya okul rehber öğretmeni gibi diğer paydaşların beden eğitimi derslerini planlamada önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Sonuç: Bu çalışma, Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklarla çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin deneyimlerinin derinlemesine anlaşılmasını sağlamıştır. Bulgular, öğretmenlerin mesleki ihtiyaçlarının anlaşılması, etkili ders uygulamaları ve okul yönetimi ile aileler ve özel eğitim öğretmenleri gibi diğer birimlerin sürekli desteği ile iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Bu destekler, kapsayıcı eğitim uygulamalarını geliştirerek ASD’li öğrenciler için yararlı bir öğrenme ortamı oluşturulmasını sağlamaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/113094
Conference Name
22. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
Collections
Department of Physical Education and Sports, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
L. Alkan, H. Taş, and I. Hürmeriç Altunsöz, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin OSB Tanılı Öğrenciler İçin Gelişim, Uygulama ve Destek Üzerine Deneyimlerinin İncelenmesi,” presented at the 22. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 2024, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/113094.