Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Birdöküm ve öndökümlü betonarme çerçevelerde deprem enerjisinin kontrollu plastik mafsal oluşumu ile tüketilmesi
Download
TnpnME5BPT0.pdf
Date
1997
Author
Sucuoğlu, Haluk
Başaran, Emre
Özcebe, Güney
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
7
views
6
downloads
Bu araştırma programında kiriş plastik mafsal kapasitesinin kiriş-kolon birleşim davranışına olan etkileri incelenmiştir. Bu amaçla betonarme bir çerçeveye ait yedi dış birleşim deney elemanı test edilmiştir. Bu elemanlardan dört tanesi birdöküm olarak hazırlanmıştır. Kuru bir birleşim detayı ile tasarlanan diğer üç eleman ise prefabrik olarak üretilmiştir. Her iki deney elemanı seti konvansiyonel olarak tasarlanmış referans elemanları ve yeni bir tasarım yaklaşımının kullanıldığı elemanlardan oluşmuştur. Yeni tasarım yaklaşımıyla amaçlanan, plastik mafsallaşma bölgesinin kiriş-kolon arayüzünden uzaklaştırılması ile birleşim bölgesinde tersinir yükleme altında oluşan zorlamaların azaltılması ve kontrollü enerji tüketiminin sağlanmasıdır. Bu yaklaşımla tasarlanan deney elemanlarında kiriş üst ve alt boyuna donatıları 45 derece bükülmüş ve böylece seçilen bölgede moment kapasitesi azaltılmıştır. Bu donatı detayını kullanan deney elemanlarında kapasite azaltımı miktarı değişken olarak seçilmiştir. Deney elemanlarının davranışları birbirleriyle dayanım, rijitlik ve enerji tüketimi açısından karşılaştırılmışım Öndökümlü elemanlar ani olarak kırılmış ve kirişte mafsal oluşturmanın etkileri bu elemanlarda gözlemlenememiştir. Fakat birdöküm eleman deneyleri plastik mafsal ötelemesinin elemanın enerji-tüketim özelliklerine olumlu katkı yaptığını ve birleşim bölgesindeki gerilmeleri azalttığını göstermiştir. Test sonuçları % 30-35 arası bir kapasite azaltanının başarılı bir birleşim davranışı için yeterli olduğunu göstermiştir. Ancak belirli tasarım kurallarının ortaya konulabilmesi için daha fazla deneysel çalışmaya ihtiyaç vardır.
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/TnpnME5BPT0
https://hdl.handle.net/11511/49744
Collections
Department of Civil Engineering, Project and Design