Türkiye Tunus Ve Fas 'da Göç Yönetimi Politikaları.

2010-12-31
Kapsam: Proje'nin konusu Akdeniz Havzasında Göç: Türkiye, Tunus ve Fas'da Göç Yönetimi Politikalarıdır. Bu kapsamda Tunus ve Fas'a iki akademik ziyaret yapılmıştır. Yöntem: Yöntem olarak gerek Üniversite'den gerekse de kamu kurumlarında göçten sorumlu yetkililerle, gerekse de Tunus ve Fas'da bulunan uluslararası kurumların temsilcileriyle doğrudan görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca belgeler üzerinde çalışılmıştır. Sonuç: Projenin bulgularının bu sene yapılması planlanan bir konferansta sunulması ve daha sonra yayınlanması planlanmaktadır.

Suggestions

Türkiye'de Eğitim ile ilgili Politika Değişikliklerinde Rastgele Kontrollü Deneylerin Kullanılması
Derin Güre, Pınar(2016-12-31)
Türkiye'de Eğitim ile ilgili Politika Değişikliklerinde Rastgele Kontrollü Deneylerin Kullanılması
Türkiye'de Siyasi Rekabet ve Yogunlasma Indeksi
Özen, İlhan Can(2015-12-31)
Bu projenin temel amaci, Türkiye'de olusan siyasi yapiyi, cografi olarak yapitaslarina ayirmak ve bu yapiyi cografi rekabet ve yogunlasma indekslerine ayirmaktir. Ilk asamada farkli seçim senelerindeki ilçe bazindaki oylama sonuçlari toplanarak, haritalandirilacak ve Türkiye'nin seneler içinde degisen siyasi yapisi ortaya konacaktir. Arastirmanin bir sonraki asamasinda ilk asamada olusturulan haritalar kullanilarak, Türkiye'deki farkli il ve ilçelerinde parti yapisinin ne kadar rekabetçi veya yogunlasmaci...
A phenomenological study on curriculum development process in Turkey: critical periods and issues
Kürkçü, İrem; Engin Demir, Cennet; Department of Educational Sciences (2021-3-11)
The aim of this study was to explore curriculum development practices in Turkey through experiences and perceptions of prominent curriculum academics who were involved in curriculum studies during the Republican Period. These experiences are invaluable as they shed light on the history of curriculum development studies in Turkey as well as providing future prospects for the field. Phenomenological design was utilized in order to explore curriculum development concept with an in-depth analysis. Data consiste...
Türkiye ve Estonya 4. sınıf görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
İnce, Murat; Bilgin, Okan; Sarıcı, Hasan; Özenir Üren, Esra (null; 2018-05-04)
Bu araştırmanın amacı, Estonya ve Türkiye Görsel Sanatlar dersi öğretimi programlarının 4. sınıf seviyelerinde programın isim ve içeriği, öğretim yaklaşımları, amaçları, sınıf düzeyleri, öğretim alanları ve son olarak da kazanımlar boyutunda karşılaştırarak programın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşımın benimsendiği araştırmada, doküman incelemesi yapılmıştır. Estonya’nın açıklanan PISA 2015 raporlar...
Securitization of Turkey’s Border Management Projects: The Impact of the Externalization of European Border Management Policies
Alkan, Büşra Nur; Kale Lack, Başak; Department of International Relations (2022-10-17)
This thesis analyzes the contribution of the EU to the border management policies and practices of Turkey. From the lens of the securitization theory, the study questions how the EU contributes to securitizing practices by providing the Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA). The thesis argues that the EU externalizes its border management policy to Turkey by stipulating its border management policy, Integrated Border Management (IBM), as a part of the accession process. Within the scope of IPA funds...
Citation Formats
F. Yalvaç, “Türkiye Tunus Ve Fas ’da Göç Yönetimi Politikaları.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59578.