Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin İncelenerek Geliştirilmesi.

2011-12-31
Bu projenin temel amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okulöncesi Eğitimi bölümünde okuyan ikinci sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerini geliştirmektir. Ayrıca bu kapsamda onların fen öğretimine yönelik tutumları ile yaratıcılığa yönelik görüşleri de incelenecektir. Bilimin doğasının okulöncesinde öğretimi erken çocukluk döneminde bulunan öğrencilerin daha o yaşlardan itibaren bilim okuryazarı olarak yetiştirilmesinde önemli bir katkı sağlıyacaktır. Bilimin doğası öğretiminin okulöncesi yıllarından itibaren öğretiminin gerekliliği savunulsa da ülkemizde yapılan çalışmalar daha çok ilköğretim ve orta öğretim öğretmen adayları, öğretmenleri ve bu öğrenim düzeyindeki öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı okulöncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşleri ile fen öğretimine yönelik tutumları ve yaratıcılık ile ilgili görüşleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerini ölçmek üzere ön ve son test olarak kullanılacak ölçekler şunlardır: Science Attitude Scale (SAS) (Thompson & Shrigley, 1986), Views of Nature of Science version, (VNOS-C) (Lederman, Abd-El- Khalick, Bell, & Schwartz, 2002), ve belirlenecek “yaratıcılık” ölçeği. Çalışmanın sonuçlarının Türkiye'de okulöncesi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimin doğasının fen öğretiminde kullanımına ilişkin görüş ve tutumlarının genel bir bakış açısı oluşturacağına inanılmaktadır. Bunun yanısıra, Türkiye'deki hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen yetiştirme programlarına, okulöncesi öğretim programına ve bu konuda yapılabilecek diğer çalışmalara yönelik önerileri yapmaya imkân sağlayacaktır.

Suggestions

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine İlişkin Görüşleri: Matematik Öğretimi, Cinsiyet Farklılıkları, Öğretmenin Rolü
Erden, Feyza; Tonga, Funda Eda (2020-12-01)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk dönemi matematik eğitimine ilişkin görüşlerini matematik öğretimi, cinsiyet farklılıkları ve öğretmenin rolü kapsamında incelemektir. Olgu bilim desenine sahip bu nitel çalışmada, 16 okul öncesi öğretmeniyle, erken çocukluk döneminde matematik öğretimi, öğretmenlerin sınıflarında gözlemledikleri matematik performansındaki cinsiyet farklılıkları ve matematik eğitiminde öğretmenin rolüne ilişkin görüşleri hakkında görüşülmüştür. Araştırmacılar ta...
Preschool Teachers' Beliefs and Self-Reported Practices Regarding Questioning as a Teaching Method: Questioning Cycle and Question Types
İnönü, Gamze Nur; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-5)
The present study investigated preschool teachers’ beliefs and self-reported practices regarding questioning as a teaching method and its two strategies: questioning cycle components (planning questions, asking questions, waiting time, listening to the response, assessing the response, and follow-up questions) and question types (open-ended and closed-ended questions). Accordingly, a convergent mixed methods design was adopted, and quantitative and qualitative data were compared. The data were collected fro...
Early Childhood Teachers' Beliefs and Self-reported Practices about Circle Time
Mumcuoğlu, Ayşenur; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-5)
The aim of the study is to investigate in service early childhood teachers’ beliefs and self-reported practices about circle time. In this study, explanatory sequential mixed method design which comprises quantitative part and qualitative part followed by each other was employed sequentially. Participants of the study were in service early childhood teachers who are working in six main districts of Ankara. In the first part of the study, Early Childhood Teachers’ Beliefs and Self-reported Practices about Ci...
Okul Öncesi Dönem Çocuk Dergilerinde Yer alan Etkinliklerde Blişsel İstem Seviyelerinin Uygulamalı Olarak Incelenmesi
Ubuz, Behiye; Ata Aktürk, Aysun(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK] tarafından aylık olarak yayınlanan ve 36-72 aylık çocukları hedef alan Meraklı Minik isimli çocuk dergisindeki görevlerin bilişsel istemler açısından incelemektir. Ayrıca, farklı bilişsel istemler altında sınıflandırılan görevler 10-15 tane çocukla yüz yüze görüşme yapılarak test edilecektir. Bu bağlamda, bu çocuk dergisinin başlangıç yılı olan 2007’den itibaren 2017 yılının sonuna kadar yayınlanan 132 sayısı incelenecektir. Bu sa...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları, Tutumları ve Deneyimlerinin Resimli Hikâye Kitabı Seçme Yeterliliklerini YordamaDüzeyi
Altun, Dilek (2018-10-01)
Hikâye dinleme ve okuma, çocukların hem ev içi hem de okul öncesi eğitim kurumlarında gelişimlerinin eğlenerek desteklendiği önemli etkinliklerden biridir. Çocuklara sunulacak zengin içerikte, kaliteli çocuk kitapları çocukların gelişimlerini desteklemek adına büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, okul öncesi öğretmenlerinin piyasada yayınlanan kitaplar arasından çocukların gelişim düzeylerine uygun kitapları seçmeleri önem taşımaktadır. Öğretmen adaylarının okuma tutumları ve alışkanlıklarına bağlı olarak k...
Citation Formats
R. Olgan, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin İncelenerek Geliştirilmesi.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59758.