Okul Öncesi Dönem Çocuk Dergilerinde Yer alan Etkinliklerde Blişsel İstem Seviyelerinin Uygulamalı Olarak Incelenmesi

2018-12-31
Ubuz, Behiye
Ata Aktürk, Aysun
Bu çalışmanın amacı Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK] tarafından aylık olarak yayınlanan ve 36-72 aylık çocukları hedef alan Meraklı Minik isimli çocuk dergisindeki görevlerin bilişsel istemler açısından incelemektir. Ayrıca, farklı bilişsel istemler altında sınıflandırılan görevler 10-15 tane çocukla yüz yüze görüşme yapılarak test edilecektir. Bu bağlamda, bu çocuk dergisinin başlangıç yılı olan 2007’den itibaren 2017 yılının sonuna kadar yayınlanan 132 sayısı incelenecektir. Bu sayılarda yer alan bilişsel istemler Marzano ve Kendall’ın (2006) taksonomisinde yer alan bilişsel görev ve istem doğrultusunda sınıflandırılacaktır.

Suggestions

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi
Erden, Feyza; Yalçın, Fatma(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan ve içeriğinde dış mekan oyunları ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerileri içeren dersleri alan öğretmen adaylarının dış mekan oyunlarına ilişkin inanışlarındaki değişimi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan iki farklı dersin içeriği, dış mekan oyunlarıyla ilgili teorik bilgi ve uygulamayı kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Ç...
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması Okul Öncesi Çocuklar için "AKTİF BAŞLANGIÇ = AKTİF YAŞAM PROGRAMI" oluşturulması ve Etkinliğinin Araştırılması
Hürmeriç Altunsöz, Irmak(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumları için “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Programı” ‘nın oluşturulması ve bu programın etkinliğinin araştırmasıdır. Genellikle çocukların, okul öncesi eğitim kurumlarında günde yaklaşık olarak 8 ile 10 saat vakit harcadıkları düşünüldüğü zaman, fiziksel aktivite programlarının iyi organize edilmesi ve farklı programların denenerek, okul öncesi öğretmenlerin programlara dahil edilmesi gerektiği öne çıkmaktadır. Bundan yola çıkılarak, “Aktif Başlangıç=Aktif Yaşam Pro...
Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Programının Değerlendirilmesi
Engin Demir, Cennet; Aksu, Meral; Yılmaz, Elanur(2016-12-31)
Bu çalışmada, ODTÜ Eğitim Bilimleri Bölümü tarafından yürütülmekte olan Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Tezsiz Yüksek Lisans programının amaçlarına ne derece ulaştığının paydaşların bakış açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada elde edilecek olan bulguların, eğitim programın etkililiği, güçlü ve zayıf yönleri, uygulamada karşılaşılan güçlükler ve mezunların kalitesi konularında derinlemesine bilgi sağlayarak, programın gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesine katkıda bulunması beklenmek...
Citation Formats
B. Ubuz and A. Ata Aktürk, “Okul Öncesi Dönem Çocuk Dergilerinde Yer alan Etkinliklerde Blişsel İstem Seviyelerinin Uygulamalı Olarak Incelenmesi,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59796.