Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Sistemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi: İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum
Date
2017-12-31
Author
Teksöz, Gaye
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
609
views
0
downloads
Cite This
Bu projede sürdürülebilir bir gelecek için, sistemsel düşünme yetenekleri gelişmiş öğretmenler yetiştirilmesi için çağımızın en önemli küresel problemi olan iklim değişikliği ile mücadele ve uyum konusu temel alınmıştır. Projede ek olarak, öğretmen adaylarının sistemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik ders planı hazırlama yeteneklerinin geliştirilmesi de hedeflenmektedir. Projenin uygulaması Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde Bahar dönemlerinde “seçmeli ders” kategorisinde açılmakta olan“Çevre Eğitiminde Laboratuvar Uygulamaları” dersi kapsamında gerçekleştirilecektir. Dersin kapsamı sahada ölçüm ve gözlemler yapılmasını ve yorumlanmasını gerektirmektedir.Proje kapsamında Çevre eğitimi Laboratuvarının iklim değişikliği eğitimi kapsamında geliştirilmesi planlanmaktadır. Bu amaçla laboratuvar malzemesi alınması önerilmektedir. Proje kapsamında sistemsel düşünme becerileri nitel araştırma yöntemi ile belirlenerektir ve proje sonucunda 2 adet çıktı elde edilmesi planlanmaktadır:a. İklim Değişikliği Eğitimi içerikli sistemsel düşünme geliştirme amaçlı uygulamalı ders programı.b. Sistemsel Düşünme Becerileri Ölçme Aracı ve pilot uygulaması
Subject Keywords
Yaşam Bilimleri
,
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59788
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İş ve İsyan: Onaltıncı Yüzyılda Öğrenci İsyanları
Yıldırım, Onur(2013-12-27)
Proje, bugüne değin literatürde sınırlı bilgiye ve klişeleşmiş görüşlerle ele alınmış olan onaltıncı yüzyıl medreseli isyanlarını, devletin değil öğrencilerin penceresinden ele almayı hedeflemektedir. Osmanlı arşiv belgelerine dayanarak yapılacak bu çalışma esas itibarıyla Mustafa Akdağ tarafından yarım yüzyıldan fazla bir süre önce ileri sürülmüş nüfus artışı ve medreseli öğrenci sayısındaki patlama arasındaki ilişkiyi irdeleyecektir. Artan öğrenci sayısına karşılık devlet katında ve kentlerde sınırlı iş...
Açık Alan Rekreasyon Kampı Deneyimlerinin 7-15 Yaşındaki Çocukların Çok Boyutlu Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi
Koçak, Mehmet Settar(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı doğada gerçekleştirilen ve rekreatif aktiviteler sunan bir kamp programının öğrenciler üzerindeki etkisini öğrencilerin görüşlerine dayanarak incelemektir. Araştırma kapsamında; 7-15 yaş arasındaki çocukların açık alan rekreasyon kampı öncesi ve kamp sonrası pozitif kimlik, sosyal, fiziksel becerileri algıları anketler yoluyla değerlendirilecektir. Tek grup öntest – sontest modelin uygulanacağı bu araştırmada 5 günlükkamp programına gelen ilkokul ve ortaokul öğrencilerine kampa ilk geld...
İlköğretim Öğrencileri için İklim Değişikliği Bilgi ve Tutum Ölçeği Çalışması
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2013-12-31)
İklim değişikliği, dünya üzerinde yaşamış olan ve yaşayan toplumların şimdiye kadar yüz yüze kaldığı en ciddi küresel çevre sorunlarının başında gelmektedir. Gelişmekte olan ülkeler ve az gelişmiş ülkeler, .iklim değişikliği ve küresel ısınmaya en az sebep olan ülkeler olmalarına rağmen bundan en fazla etkilenecek bölgeler olmaları beklenmektedir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye’nin de iklim değişikliğinin yol açacağı olumsuzluklardan etkilenmesi muhtemeldir. Bu riski en aza indirmek, iklim o...
İŞLER BELLEK KAPASİTESİNDEKİ EKSİKLİĞİN ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRKİYE KÖKENLİ İKİDİLLİ ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİM BOZUKLUKLARINA ETKİSİ
Cedden, Gülay(2016-12-31)
Bu proje kapsamında Almanya’da yaşayan Türkiye kökenli Türkçe-Almanca iki dilli çocukların konuşma bozukluklarının işler bellek kapasitesi ile bağlantısı araştırılmaya çalışılacaktır. İşler bellek kapasitesindeki düşüklük ile konuşma bozuklukları arasındaki bağlantı tek dilli çocuklarda bilimsel çalışmalarla saptanmış, ancak ikidilli çocuklarda bu etkinin ayrı iki dilde nasıl ortaya çıktığı henüz bilinmemektedir.Bu proje kapsamında yapılması düşünülen çalışma, hem terapi yöntemlerinin daha etkin hale getiri...
Askeri harcama ve ekonomik büyüme ilişkisi: Ortadaoğu ülkeleri ve Türkiye için doğrusal olmayan Panel veri analizi
Öcal, Nadir(2017-12-31)
Bu proje yazında ilk defa yumuşak geçişli panel veri modelleri kullanarak savunma harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi toplam 11 ortadogu ülkesi için 1988-2014 dönemini kapsayacak şekilde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Temel amaç iktisadi büyüme ile savunma harcamaları arasındaki muhtemel doğrusal olmayan yapıyı ortaya çıkarmak ve doğrusal modellerle ulaşılan karmaşık sonuçların nedenlerini ortaya koymaktır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Teksöz, “İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Sistemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi: İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59788.