Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
The importance of teaching and learning nature of science through metacognitive strategies A synthesizing study
Date
2015-10-28
Author
Boğar, Yurdagül
Çakıroğlu, Jale
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
88
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/70986
Conference Name
International Conference on Best Practices and Innovation in Education (INOVED 2015)
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
The relationship between greenery and self-regulation of children: The mediation role of nature connectedness
Bakir-Demir, T.; Kazak Berument, Sibel; Şahin Acar, Başak (Elsevier BV, 2019-10-01)
This study aimed to investigate the relationship between greenery around children's homes and their self-regulation skills through the mediator role of nature connectedness. The moderator role of perceptual sensitivity in the relationship between greenery and nature connectedness was also examined. Two hundred and ninety-nine children aged between 8 and 11 years old and their mothers participated in the study. The results indicated that the relationship between greenery and emotional and cognitive regulatio...
The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
Yılmaz Yendi, Bahar; Öztekin, Ceren; Şahin, Elvan (2016-01-07)
Örgüt kültürü ve girişimcilik yönelimi ilişkisi
Fiş, Ahmet Murat; Wasti, S. Arzu (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009)
Çalışmanın amacı, kaynak temelli görüşün öne çıkardığı değerli, nadir, kopyalanması ve ikamesi zor bir kaynak olmaya en uygun aday olan örgüt kültürünün girişimcilik yönelimi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu yapılırken örgüt kültürü, insan kaynakları uygulamalarına olan yansımaları aracılığı ile ölçülmüş, girişimcilik yönelimi ise beş alt boyutu ile çalışılmıştır. Türkiye gibi girişimciliğe çok ihtiyaç duymasına rağmen ekonomik ve kültürel anlamda teşvik edici unsurların yaygın olmadığı, gelişmekt...
Örgüt kültürü ve girişimcilik yönelimi ilişkisi
Fiş, Ahmet Murat; Wasti, S. Arzu (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009-6)
Çalışmanın amacı, kaynak temelli görüşün öne çıkardığı değerli, nadir, kopyalanması ve ikamesi zor bir kaynak olmaya en uygun aday olan örgüt kültürünün girişimcilik yönelimi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu yapılırken örgüt kültürü, insan kaynakları uygulamalarına olan yansımaları aracılığı ile ölçülmüş, girişimcilik yönelimi ise beş alt boyutu ile çalışılmıştır. Türkiye gibi girişimciliğe çok ihtiyaç duymasına rağmen ekonomik ve kültürel anlamda teşvik edici unsurların yaygın olmadığı, gelişmekte olan...
The Mediator Role of Human Strength between Egoistic Relative Deprivation and Subjective Well-Being
Ozdemir, Fatih; Islambay, Demet; Tekes, Burcu; Öner Özkan, Bengi (2016-07-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Boğar and J. Çakıroğlu, “The importance of teaching and learning nature of science through metacognitive strategies A synthesizing study,” presented at the International Conference on Best Practices and Innovation in Education (INOVED 2015), 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/70986.