Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma
Date
2016-01-01
Author
Erdil, Erkan
Pamukcu, Mehmet Teoman
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
125
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/73314
Journal
Science and Technology Policies Research Center Tekpol
Collections
Unverified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma
Akçomak, İbrahim Semih; Erdil, Erkan; Pamukcu, Mehmet Teoman; Tiryakioğlu, Murad (Science And Technology Policies Research Center, Middle East Technical University (Ankara, Turkey), 2016-01-01)
Bu bölüm kitapta sıklıkla atıfta bulunulan ve ilerleyen bölümlerde derinlemesine incelenen bilgi, teknoloji, teknolojik değişme, teknolojinin yayılması, Ar-Ge, yenilik ve fikri mülkiyet hakları gibi kavramların kısaca açıklanmasını amaçlamaktadır. İlk olarak malümat ve bilgi arasındaki farka değinilecek daha sonra ise bilgiyi yaratmak için yürütülen Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinin kapsamı üzerinde kısaca durulacaktır. Ar-Ge faaliyetleri neticesinde yeni bir teknoloji ve/veya ürün ya da süreç...
Bilgi, bilim, teknoloji ve yenilik: kavramsal tartışma
Akçomak, İbrahim Semih; Erdil, Erkan (Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016-01-01)
Bu bölüm kitapta sıklıkla atıfta bulunulan ve ilerleyen bölümlerde derinlemesine incelenen bilgi, teknoloji, teknolojik değişme, teknolojinin yayılması, Ar-Ge, yenilik ve fikri mülkiyet hakları gibi kavramların kısaca açıklanmasını amaçlamaktadır. İlk olarak malümat ve bilgi arasındaki farka değinilecek daha sonra ise bilgiyi yaratmak için yürütülen Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinin kapsamı üzerinde kısaca durulacaktır. Ar-Ge faaliyetleri neticesinde yeni bir teknoloji ve/veya ürün ya da süreç...
A cross-cultural comparison and modeling of information and communication technologies aspects affecting mathematical and problem solving literacy and perceptions of policy makers
Şahinkayası, Yunis; Yıldırım, İbrahim Soner; Department of Computer Education and Instructional Technology (2008)
The purpose of this study was to compare Turkey and the European Union (EU) regarding aspects (use, self-confidence and attitude) of students’ information and communication technologies (ICT), the relationships between ICT aspects and mathematical and problem solving literacy performances, and to understand education policy makers’ perceptions on ICT in Turkey. A multimethod (quantitative and qualitative) research design was used in this study. Country groups an EU member group, a new EU member group and Tu...
Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Gelişimi. Ve Ekonomik Büyümeye Etkisi. Gelişmiş Ve Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Uygulamalı Bir Analiz.
Erdil, Erkan(2010-12-31)
Teknoloji ile bilim arasındaki ilişki döngüseldir. Bilimsel çalışmalar uygulamaya elverişli bilgiyi üreterek teknolojik gelişmeye yol açar. Teknolojik gelişmeler de bilimsel araştırmaların daha iyi şartlarda yapılmasını sağlayarak bilimsel gelişmeyi hızlandırmaktadır. Bilim ve teknoloji; ekonomik ve toplumsal gelişmenin en önemli unsurlarından birisi, bilim ve teknoloji politikaları ise bu gelişimin hızını ve yönünü etkilemenin bir aracıdır. Dünyada; ABD, Japonya ve AB üyesi gibi ekonomik ve sosyal anlamda ...
An Experimental investigation of ICT expertise by gaze analysis
Kaya, Erdi; Acartürk, Cengiz; Department of Cognitive Sciences (2019)
The aim of the present study is to contribute to the approaches used for the division of experts and novices according to the approaches and differences in question answering. For this purpose, an experiment was conducted with 41 participants. The subjects were divided into two groups as experts and novices according to their information test scores. Then the participants answered a set of questions based on ICT and their eye movements were recorded. The participants were then divided as high performers and...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Erdil and M. T. Pamukcu, “Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma,”
Science and Technology Policies Research Center Tekpol
, pp. 0–0, 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73314.