Okul Öncesi Sınıflarında Yapı-İnşa Oyuncaklarının Kullanımı ve Öğretmen Görüşleri

2019-09-04
Mert, Zeynep
Sevimli Çelik, Serap

Suggestions

Okul Öncesi Sınıflarında Görsel Sanatlar: Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Üzüm, Sabiha; Sevimli Çelik, Serap (2022-07-01)
Visual arts in the early years is a critical outlet for children to express themselves verbally andnon-verbally. Therefore, the way teachers value arts in the classroom or the attitudes teachers holdtoward arts become significant to investigate. In this study, the views of the pre-service teachers(n=26) who are taking visual arts course was investigated in terms of the benefits of visual arts inearly childhood classrooms, teacher role in preparing a supportive classroom environment, and thecontent of visual...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları, Tutumları ve Deneyimlerinin Resimli Hikâye Kitabı Seçme Yeterliliklerini YordamaDüzeyi
Altun, Dilek (2018-10-01)
Hikâye dinleme ve okuma, çocukların hem ev içi hem de okul öncesi eğitim kurumlarında gelişimlerinin eğlenerek desteklendiği önemli etkinliklerden biridir. Çocuklara sunulacak zengin içerikte, kaliteli çocuk kitapları çocukların gelişimlerini desteklemek adına büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, okul öncesi öğretmenlerinin piyasada yayınlanan kitaplar arasından çocukların gelişim düzeylerine uygun kitapları seçmeleri önem taşımaktadır. Öğretmen adaylarının okuma tutumları ve alışkanlıklarına bağlı olarak k...
Early Childhood Teachers' Beliefs and Self-reported Practices about Circle Time
Mumcuoğlu, Ayşenur; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-5)
The aim of the study is to investigate in service early childhood teachers’ beliefs and self-reported practices about circle time. In this study, explanatory sequential mixed method design which comprises quantitative part and qualitative part followed by each other was employed sequentially. Participants of the study were in service early childhood teachers who are working in six main districts of Ankara. In the first part of the study, Early Childhood Teachers’ Beliefs and Self-reported Practices about Ci...
Okul Öncesi Öğretmenleri Tarafından Kullanılan Ev- Okul İletişim Yöntemleri: Yeni İletişim Teknolojilerini Kullanıyorlar Mı?
Mumcu, Tuba; Demircan, Hasibe Özlen (2017-10-28)
Okul Öncesinde Teknoloji Eğitimi İçin Örnek Bir Ders Uygulaması
Turgut, Gökben; Tunga, Yeliz; KIŞLA, TARIK (2015-11-07)
Citation Formats
Z. Mert and S. Sevimli Çelik, “Okul Öncesi Sınıflarında Yapı-İnşa Oyuncaklarının Kullanımı ve Öğretmen Görüşleri,” 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73582.