Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Kıyı Yapıları İnşaatlarının Benzeşim Yöntemi ile Planlanması
Date
1997-09-16
Author
Balas, Ce
Ergin, A,
Birgönül, Mustafa Talat
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
63
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/73673
Conference Name
İnşaat Mühendisliğinde Gelişmeler (İMG’97)
Collections
Department of Civil Engineering, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Kıyı Yapıları Tasarımında Risk Parametresi Kullanılarak İnşaat Maliyetinin Modellenmesi
Ergin, A,; Balas, Ce; Birgönül, Mustafa Talat; Ersarı, M, (null; 1998-09-25)
Kıyı Yapılarının Proje Yönetiminde Güvenilirliğe Dayalı Risk Değerlendirme Üzerine Karşılaştırmalı bir Çalışma
Ergin, A,; Birgönül, Mustafa Talat; Balas, C,; Mb, Önder (null; 2000-10-07)
A study for the development of seismic design specifications for coastal structures
Gözpınar, Erdem; Yalçıner, Ahmet Cevdet; Ergin, Ayşe; Department of Civil Engineering (2003)
An evolving design philosophy for port structures in many seismically active regions reflects the observations that: -The deformations in ground and foundation soils and the corresponding structural deformation and stress states are key design parameters. -Conventional limit equilibrium-based methods are not well suited to evaluating these parameters. -Some residual deformation may be acceptable. Performance-based design is an emerging methodology whose goal is to overcome the limitations present in convent...
Kıyı Koruma Yapıları Gerisinde Dalga Aşması Kaynaklı Oyulmaların Fiziksel Modellenmesi
Baykal, Cüneyt(2020-04-01)
Bu çalısmada, tas dolgu kıyı tahkimatı gerisinde koheziv olmayan geri alan malzemesi ile doldurulmus dolgu alanında dalga asması kaynaklı geri alan yüzey degisimleri fiziksel model deneyleri ile arastırılmıstır. Deneyler Orta Dogu Teknik Üniversitesi, Insaat Mühendisligi Bölümü, Kıyı ve Deniz Mühendisligi Laboratuvarı?nın düzensiz dalga kanalında gerçeklestirilmistir. Deneyler düzensiz dalgalar için gerçeklestirilmistir. Hidrodinamik ve morfolojik olmak üzere iki temel asamadan olusmustur. Birinci asam...
Kıyı lagünlerinin hidrodinamiğinin, tuzluluk ve su sıcaklığı dağılamlarının ve kirlenmesinin üç boyutlu matematiksel modellenmesi
Özhan, Erdal; Balas, Lale Hapoğlu; Balas, Elmar Can; Öztürk, Cumhur(1998)
Lagün, haliç, göl yada körfez gibi, yüzey alanına oranla ortalama su derinliğinin az olduğu kıyısal su sistemlerinde, rüzgar, gel-git ve yoğunluk değişimleri nedeniyle oluşan akıntıları belirleyebilmek için üç boyutlu matematiksel modellerin kullanılması gereklidir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, Kıyı Mühendisliği Laboratuvarı'nda, rüzgar, gelgit ve yoğunluk değişimi etkisiyle oluşan kıyısal akıntıları, su düzeyi değişimlerini, su sıcaklığı ve tuzluluğunun dağılımlarını ve deniz ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
C. Balas, A. Ergin, and M. T. Birgönül, “Kıyı Yapıları İnşaatlarının Benzeşim Yöntemi ile Planlanması,” presented at the İnşaat Mühendisliğinde Gelişmeler (İMG’97), Türkiye, 1997, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73673.