Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sanatın Sonu
Date
2018-01-01
Author
Tezgiden Cakcak, Sebahat Yasemin
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
260
views
0
downloads
Cite This
Postmodern sanat anlayışı, neyin sanat olup neyin olmadığı konusunda bir süredir hararetli bir tartışmaya ve kafa karışıklığına yol açıyor. Günümüzde sanat ve sanat eseri piyasa, moda, milyon dolarlar, pazarlama, marka gibi kelimelerle birlikte anılıyor. Bunlara eşlik eden puslu havada, sezilen ama bir türlü adı koyulamayan bir şey var. Tanınmış sanat eleştirmeni Donald Kuspit'in kitabı işte tam da bu ifade edilemeyen şey üzerine. Son derece bayağı, iz bırakmayan, sığ postmodern çalışmalarla dolu bir sergi salonunda izleyicinin hissettiği sıkıntının ardındaki gerçek: Bunlar sanat eseri değil, bu yüzden de gerçek sanatın hissettirdiklerini hissettiremezler. Bu tür eserleri tanımlamak için Alan Kaprow'un "postsanat" terimini kullanan ve postmodern sanatın aslında sanatın sonu anlamına geldiğini, çünkü estetiğin itibarını kaybettiğini öne süren Kuspit, tinsel değerlere inanan sanatçı tipinin yerini nasıl pazarın taleplerine göbekten bağlı postsanatçı tipinin aldığını anlatıyor. Marcel Duchamp ve Barnett Newman'ın çalışmalarını ve kuramsal fikirlerini titizlikle değerlendirerek, sanattaki bu değer kaybının modern sanatın entropik karakterinden ayrılamayacağına dikkat çekiyor, varılan noktayı estetik karşıtı postmodern sanat olarak nitelendiriyor. Yirminci yüzyıl boyunca sanatın katettiği yol üzerine keskin gözlemler içeren kitap, görsel sanatların halihazırdaki çıkmazlarını gösterdiği gibi, bu sıkışmanın taşıdığı imkânlara da işaret ediyor.
URI
https://hdl.handle.net/11511/75119
Collections
Department of Foreign Language Education, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Psikanalitik Yönelimli Psikoterapi Seanslarındaki Sessizliğin Konuşma Analizi ile İncelenmesi
Bulut, Burcu Pınar (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2019-2-25)
Sessizliğin her konuşmanın ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul etmek, bu sessizliklerin ne zaman ortaya çıktıklarını, bir anlamları olup olmadığını çalışmak konusunda bir alan açmıştır. Bu çalışmada, sessizliğin terapi seansı içerisinde hasta tarafından nasıl kullanıldığı ve işlevinin ne olduğu, terapist-hasta diyalogunda nasıl ortaya çıktığı, herhangi bir örüntüsünün olup olmadığı ve konuşmaya etkilerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda S. Hanım ile araştırmacının psikanalitik yöneli...
Psikanalitik yönelimli psikoterapi seanslarındaki sessizliğin konuşma analizi ile incelenmesi
Bulut, Burcu Pınar (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2019)
Sessizliğin her konuşmanın ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul etmek, bu sessizliklerin ne zaman ortaya çıktıklarını, bir anlamları olup olmadığını çalışmak konusunda bir alan açmıştır. Bu çalışmada, sessizliğin terapi seansı içerisinde hasta tarafından nasıl kullanıldığı ve işlevinin ne olduğu, terapist-hasta diyalogunda nasıl ortaya çıktığı, herhangi bir örüntüsünün olup olmadığı ve konuşmaya etkilerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda S. Hanım ile araştırmacının psikanalitik yöneli...
Architectural experience and “Existential Sense”: Analysis of some architectural patterns in Eminönü with their sociocultural context
Alan, Alperen; Erkılıç, Mualla; Department of Architecture (2022-7)
Experiencing architecture is closely related to awareness of human life. This awareness occurs through our understanding of the built environment, basically with our senses: sound, smell, tactile, taste, etc. The multiplicity of senses has been the topic of experiential relationships in architectural research, especially in the last century. However, the domination of architecture's sight and visual formations creates a restriction on experiencing the architectural and built environments better. Although v...
The Forming Of The National In Architecture
Altan Ergut , T. Elvan (1999-1-1)
Milli mimarlık kavramı genellikle her milletin kendine özgü bir mimarlığı olduğuvarsayımına dayanarak açıklanır. Bu varsayıma göre, milli mimarlık ürünleri birmilletin milli kimliğini temsil etmektedir. Böylece, millet ve milli kimlik kavramlarında olduğu gibi, bunların yansıması olarak görülen milli mimarlık da bütüncül ve değişmez olarak anlaşılır. Dolayısıyla sorun, milli olduğu varsayılan mimarlığı tanımlamaya indirgenir. Bu arayışın sonucunda, araştırmaların esas vurgusu mimari biçimlere yoğunlaşır; ve...
The mentalities of "decline" in the Spanish and Ottoman Empires
Ağır, Seven; Yıldırım, Onur; Department of Economics (2003)
This study is an attempt to challenge the conventional decline-irrationality literature in the Ottoman historiography. Conventional view presented a way of thinking that is unfavorable to the rational economic behavior as the explanatory factor for the so-called decline of Ottoman Empire. Using an explicitly comparative approach, main aim of the study is to account for the specific trajectory of the Ottoman transformation without recourse to the conventional view. Juxtaposing the Ottoman and Western experie...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Y. Tezgiden Cakcak,
Sanatın Sonu
. 2018.