Addressing in Turkish as a foreign language: the case of native speakers of Russian and Arabic

2018-06-20
Sociolinguistics Symposium (SS22), (27 - 30 Haziran 2018)

Suggestions

Address forms in interlanguage apologies: The case of native speakers of Turkish and Bosnian learning English
Hatipoğlu, Çiler (null; 2018-06-27)
Addressing the R-D(*) anomalies with an S-1 leptoquark from SO(10) grand unification
Aydemir, Ufuk; Mandal, Tanumoy; Mitra, Subhadip (2020-1-01)
Motivated by the R-D(*) anomalies, we investigate an SO(10) grand unification scenario where a charge -1/3 scalar leptoquark (S-1) remains as the only new physics candidate at the TeV scale. This leptoquark along with the Standard Model (SM) Higgs doublet originates from the same ten-dimensional real scalar multiplet in the SO(10) grand unification framework taking its mass close to the electroweak scale. We explicitly show how the gauge coupling unification is achieved with only one intermediate symmetrybr...
Speaking Anxiety among Turkish EFL Students: The case at a state university
Öztürk, Gökhan; Gürbüz, Nurdan (2014-01-01)
Positioning in the discourse of pre-service elementary teachers in algebraic word problems
Özdoğan, Zülfükar; Sevinç, Şerife (null; 2015-04-20)
Speaking anxiety among Turkish EFL learners: The case at a state university
Öztürk, Gökhan; Gürbüz, Nurdan (2014-06-01)
Bu çalışma yabancı dil konuşma kaygısının seviyesini, ana sebeplerini, belirleyici faktörlerini ve öğrencilerin algılarını araştırmaktadır. Çalışmaya Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin İngilizce hazırlık programında okuyan 383 ön-orta seviyede öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin kaygı seviyesini ölçmek için anket yöntemi kullanılmış, daha sonra yaşadıkları kaygı ile ilgili daha detaylı veri toplamak için rastgele seçilmiş 19 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Nicel veriler tanımlayıcı istatistiklerle analiz...
Citation Formats
Ç. Hatipoğlu, “Addressing in Turkish as a foreign language: the case of native speakers of Russian and Arabic,” presented at the Sociolinguistics Symposium (SS22), (27 - 30 Haziran 2018), Auckland, Yeni Zelanda, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/75181.