Pazarlama Stratejileri: Real Madrid Futbol Kulübü Durum Çalışması

2017-11-15
Altun Ekinci, Merve
Garcia Manitz, Pablo
Fernndezluna, Lvaro
Koçak, Mehmet Settar
Koca Arıtan, Canan

Suggestions

Marketing strategies: two case studies of Real Madrid football club and Fenerbahçe sports club
Altun Ekinci, Merve; Koçak, Mehmet Settar; Department of Physical Education and Sports (2018)
Within their dominant positions, Real Madrid Football Club (CF) and Fenerbahçe Sports Club (SC) present valuable examples for understanding the underlying factors of how two clubs differently develop value creating strategies to gain asporting and commercial position in the competitive scope of the football business. This study intends to analyze and compare the marketing strategies of Real Madrid CF & Fenerbahçe SC within the scope of Dolles & Söderman (2013a)‘s network of value captures research framework...
Marketing demographics, advertising semiotics : the case of Akşam Newspaper
Bakan, M Aslı; Mutman (Yeğenoğlu), Meyda; Department of Sociology (2003)
The main aim of this thesis is to discuss conflicting opinions about the existence, targets and the system of advertising and to examine its effects on purchasing behaviors. Another important aim of the study is to demonstrate that advertising is an important but not the sole factor which increases the sales of a product. The study focuses on the relationship between the capitalist industry and consumers̕ purchasing decisions. It discusses the effects of marketing strategies on consumer behaviors and purcha...
Pazarlama Bilgisi Üretiminde Nicel Nitel Araştırma Ayrımı Olmalı mı Olmamalı mı
Yılmaz, Cengiz (null; 2016-10-08)
Planlama Paradigmanlarının Dönüşümü üzerine Eleştirel Bir Değerlendirme
Şengül, Hüseyin Tarık (2002-01-01)
Tasarım Süreçlerinde Trend Çalışmalarının Rolü: Türkiye Örneği
Akdeniz, Aysun Ateş; Turan, Gülname (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Trendler günlük hayatta sosyal medya ve benzeri mecralar aracılığıyla popüler kültürün sıkça telaffuz ettiği bir kelime olarak karşımıza çıkmaktadır. Dünyada ün kazanmış trend araştırmacılarının davet edildiği etkinlikler ve yapılan iş birlikleri göstermektedir ki Türkiye’de endüstriyel ürün tasarım sektöründe önde gelen firmalarda da trend araştırmaları önem kazanmaktadır. Dünya genelinde de, ticari alanda birçok trend araştırma şirketi bulunmakta ve bu şirketler trendler üzerine yazılı kaynaklar üretmekte...
Citation Formats
M. Altun Ekinci, P. Garcia Manitz, L. Fernndezluna, M. S. Koçak, and C. Koca Arıtan, “Pazarlama Stratejileri: Real Madrid Futbol Kulübü Durum Çalışması,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/77842.