Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Lingua Franca English in a Multicultural Classroom / Çok Kültürlü Bir Sınıfta Ortak Dil Olarak İngilizce Kullanımı
Date
2017-03-24
Author
Bostancı, Tuğba
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
102
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/80525
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
LangmuirMetotuKullanılarak CdSe Kuantum Noktalarının Ince Filmlerinin Hazırlanması
Volkan, Mürvet; Gökmen, Ali; Ertaş, Gülay(2018-12-31)
Bu projedeki amacımız, yarı iletken kuantum noktaların Langmuir Blodgett methodu ile oluşturulan ince filmlerinin katı yüzey üzerine transferlerini sağlayıp güneş pili uygulama alanında kullanımına uygun hale getirmektir.Kuantum noktaların sentez metodu olarak kinetik büyüme yöntemi kullanılacak olup, film çalışmaları Langmuir Blodgett methodu ile devam ettirilecektir. Sentezlenen nanokristallerin karakterizasyonu Floresans Spektroskopisi, UV-vis Spektrofotometresi ve Geçirimli Elektron Mikroskobu kullanı...
Argüman Yapısı ve Görünümün Adlaştırma Süreçlerindeki Rolü
Özge, Umut; Güven, Arzu Burcu(2018-12-31)
Proje Türkçe türetimsel biçimbiliminde (İng. derivational morphology) yer alan adlaştırma süreçlerinin (İng. nominalization) detaylı bir analizini yapmak; (ii) bu analiz temelinde argüman yapısı (İng. argument structure) ve görünümün (İng. aspect) adlaştırma süreçlerindeki rolü üzerine literatürde devam etmekte olan tartışmalara katkı sunmak; ve (iii) berimsel biçimbilim çalışmalarına güvenilir insan yapısı bir veri tabanı oluşturmak amacıyla önerilmektedir. Bu...
Carnivalization of gender hierarchies and the body in Virginia Woolf’s fiction
Yılmaz, Victoria Bilge; Öztabak Avcı, Elif; Department of English Literature (2016)
Virginia Woolf is a leading figure in feminist literature and criticism. Woolf’s novels constitute the main channel through which her feminist ideas are expressed. The Voyage Out (1915), To the Lighthouse (1927), Orlando (1928) and Flush (1933) are the novels through which it is possible to see how Woolf sabotages the notions of stability and certainty, on which patriarchal ideology rests. Woolf’s characters wrestle with the so-called domestic sphere in which women are entrapped to serve men, reveal the wea...
Investigating the effectiveness of argument-based inquiry on 6th grade students’ scientific literacy and portraying their argumentation schemes andengagement in argumentation process
Şen, Mehmet; Sungur, Semra; Öztekin, Ceren; Department of Elementary Education (2021-3-08)
This study examined Argument Based Inquiry impact on 6thgrade students’ scientific literacy including content knowledge, epistemological beliefs, and science process skills and also portrayed students’ argumentation schemes and engagement in argumentation process. Totally, 71 students participated in quantitative part and 35 students participated in qualitative part. Content knowledge tests, epistemological belief questionnaire and science process skill test were used as pre-test an...
Tungstofosforik Asit Yüklü Mezogözenekli Alümina Katalizörlerin DME Üretimi İçin Sentezlenmesi
Şener, M İlker; Sezgi, Naime Aslı; Doğu, Timur; Doğu, Gülşen; Oktar, Nuray (null; 2016-08-23)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
T. Bostancı, “Lingua Franca English in a Multicultural Classroom / Çok Kültürlü Bir Sınıfta Ortak Dil Olarak İngilizce Kullanımı,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/80525.