Başkanlık Sistemi ve Türkiye Ülkeler Deneyimler ve Karşılaştırmalı Analiz

2007-01-01

Suggestions

Influences of political regime shifts on the urban scene of a capital city case study: Tiran
Bleta, Indrit; Turan Özkaya, Belgin; Department of History of Architecture (2010)
On the eve of the twentieth century, the dismembering of old empires brought the formation of many new nation states, therefore of emerging new capitals. Becoming independent in 1912, Albania chose its definitive capital, Tirana, in 1920. Since then, the city has been a showcase of planning and architectural interventions for various regimes that have come in power, and its centre was and still is seen as a possibility to show the political ideals of each. The aim of this study is to examine how this import...
Başkent Ankara’nın İmarı İçin Şehircilik Yarışması (1927) Alman ve Fransız Kent Planlama Okullarının İki Öncüsü Hermann Jansen ve Léon Jaussely’nin Planlama Yaklaşımları
Bilsel, Fatma Cânâ (2018-12-14)
The Impact of Iran-inspired islam in Turkey: the period between 1980 and 2000
Elhan, Nail; Dağı, İhsan Duran; Department of Middle East Studies (2015)
This thesis aims to study the influence of Iranian Revolution in 1979 on Islamism in Turkey. In this study, it is argued that Iranian Revolution influenced Islamist intellectual life in Turkey and a new school, Iran-inspired Islam(ism), emerged in Turkey after 1979. It developed in 1980s and 1990s, and weakened in 2000s.
İran, Rusya ve Türkiye'nin Suriye Karmaşıklığındaki Politikaları Bağlamındaki Eş-Uyarlanma: Astana Sürecinin Ortaya Çıkışı
Çoban, Mehmet İlbey (Springer, London/Berlin , 2021-08-01)
This research is based on explaining the dynamics that led the Iran, Russiaand Turkey to initiate Astana Process within the framework of the Syrian CivilWar’schanging dynamics. The article intends to combine power politicswith the “complexity”paradigm. Linear ontology is problematic in explaining the changing dynamics.On the other hand, the complexity paradigm explains non-linear processes derivedfrom its ontological foundation. Especially the variety and diversity of actors, theirinterconnection, interdepe...
Akran Liderli Takım Öğrenme modeli ile kimya öğretmen adaylarının problem yazma ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
Geban, Ömer; Çiğdemoğlu, Ceyhan(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, ALTÖ modeli çerçevesinde fen öğretim yöntemleri I dersini alan öğretmen adaylarının çalıştay problemleri yazma ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Özellikle öğretmen eğitiminde bu modelin etkinliği ve akran lider olarak pedagojik alan bilgisine sahip olan öğretmen adaylarının kullanılmasının henüz uygulama olanağı bulamamış olması bu çalışılmayıda cazip kılmaktadır. Kimya öğretmen adaylarının akran liderli takım öğrenmesi modelini ileride öğretmen oldukların...
Citation Formats
P. Köksal, Başkanlık Sistemi ve Türkiye Ülkeler Deneyimler ve Karşılaştırmalı Analiz. 2007.