Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Akran konuşması ve teknoloji kullanımı aracılığıyla öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin desteklenmesi
Date
2017-05-17
Author
Kazak, Sibel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
126
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/101003
Conference Name
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-3)
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Akran Liderli Takım Öğrenme modeli ile kimya öğretmen adaylarının problem yazma ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
Geban, Ömer; Çiğdemoğlu, Ceyhan(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, ALTÖ modeli çerçevesinde fen öğretim yöntemleri I dersini alan öğretmen adaylarının çalıştay problemleri yazma ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Özellikle öğretmen eğitiminde bu modelin etkinliği ve akran lider olarak pedagojik alan bilgisine sahip olan öğretmen adaylarının kullanılmasının henüz uygulama olanağı bulamamış olması bu çalışılmayıda cazip kılmaktadır. Kimya öğretmen adaylarının akran liderli takım öğrenmesi modelini ileride öğretmen oldukların...
The effect of peer instruction on sixth grade students’ science achievement and attitudes
Sencar Tokgöz, Selen; Eryılmaz, Ali; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2007)
This study has aimed to examine effectiveness of the peer instruction on sixth grade students’ science achievement, attitudes concerning current electricity and retention rates of what has already learnt about current electricity as compared to the conventional instruction. The study was conducted during 2005-2006 spring semester with 121 students from the four classes of two elementary schools in the central Yenimahalle district of Ankara. Current Electricity Achievement Test (CEAT) and Attitude toward Cur...
Akran Zorbalığının Sıklığının Belirlenmesi ve Önleyici Eğitim Programının Uygulanması: Çankırı Örneği
Özbek, Özlem Yeşim; Taneri, Pervin Oya; Akduman, Nalan (null; 2020-09-05)
Son yıllarda yapılan çalışmalar akran zorbalığının Türkiye'de özellikle ilkokul çocuklarıarasında yadsınamayacak bir sorun olduğunu ortaya koymuştur. Daha güçsüz bireyüzerinde bir şekilde baskı kurmak, ad takmak, dalga geçmek, grup dışında bırakmak,kızdırmak, korkutmak, taciz etmek, eşyalarını almak ya da zarar vermek gibi davranışlarlaörneklendirilebilen, kasıtlı ve tekrarlı saldırgan davranışlar zorbalık olarak adlandırılmaktadır.Zorbalık davranışları hem zorbalığa maruz kalan bireyin psikolojik, sosy...
The effect of peer instruction method on the 8th grade students' mathematics achievement in transformation geometry and attitudes towards mathematics
Akay, Güler; Işıksal Bostan, Mine; Department of Educational Sciences (2011)
The purpose of the research study is to investigate the effect of peer instruction method on the 8th grade students’ mathematics achievement and mathematics attitudes in transformation geometry (fractals, rotation, reflection, translation) in crowded classrooms (more than 50 students). Besides, in this study it was aimed to investigate the gender differences regarding mathematics achievement and mathematics attitude. The study was conducted during the academic year 2009-2010. The sample was consisted of 112...
Implementation of the peer-led team learning (PLTL) model to Turkish context: its effect on undergraduate engineering students’ academic performances and anxiety in general chemistry course
Eren Şişman, Nuran Ece; Geban, Ömer; Department of Mathematics and Science Education (2020)
This study examined the effect of peer-led team learning (PLTL) model over traditional college instruction (TCI) on undergraduate engineering students’ exam achievement, conceptual understanding, state anxiety, and social anxiety in general chemistry course. The sample of this study consisted of 128 freshman engineering students who participated in two sections of general chemistry taught by the same instructor at Atılım University. While the experimental group randomly determined from these sections was in...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Kazak, “Akran konuşması ve teknoloji kullanımı aracılığıyla öğrencilerin olasılıksal akıl yürütmelerinin desteklenmesi,” presented at the 3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-3), Türkiye, 2017, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/101003.