Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Fen Bilimleri Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
Date
2019-01-01
Author
Çetinkaya Aydın, Gamze
Çakıroğlu, Jale
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
297
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/83117
Relation
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Pre-service Science Teachers' Approaches to Classroom Assessment
Çayır, Ayşenur; Sungur, Semra; Department of Science Education (2022-9-2)
The main focus of this study to examine Turkish pre-service science teachers’ approaches to classroom assessment, their conceptions of assessment, and the link between their apporaches to and conception of assessment. For the purpose of the study, a mixed method research design was used. In quantitative part, 676 pre-service science teachers, who enrolled 12 universities in six regions of Turkey, participated. The adapted version of Approaches to Classroom Assessment Inventory was administered to participan...
Fen Bilimleri Dersinde Mühendislik Tasarım Temelli Algodoo Etkinlikleri: Eylem Araştırması
özer, ibrahim evren; CANBAZOĞLU BİLİCİ, SEDEF; Karahan, Engin (2018-12-01)
Fen Bilimleri Oğretmenlerinin Surdurulebilir Kalkınma Hedefleri Farkındalığı: Bir Durum Calışması
Tatlılıoğlu, Eda; Öztekin, Ceren (2019-05-02)
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Tanrısevdi, Mine; Çakıroğlu, Jale (2021-05-21)
Hızla gelişen günümüz teknolojileri ve yaşanan COVID-19 pandemisi düşünüldüğünde, öğretmenlerin bu değişime ayak uydurması beklenmektedir. Bu bağlamda, farklılaşan öğrenci ihtiyaçları, uzaktan eğitimin yaygınlaşması ve zorunlu hale gelmesi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) araştırmalarına verilen önemi artırmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın temel amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelemektir. Bu temel amaç kapsamında fen b...
Fen bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Özer, Ibrahim Evren; Canbazoğlu Bilici, Sedef; Karahan, Engin (2016-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Çetinkaya Aydın and J. Çakıroğlu,
Fen Bilimleri Öğretiminde Teknoloji Kullanımı
. 2019, p. 73.