Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul müdürlerinin değişim liderliği rollerine ilişkin metaforik algıları
Date
2018-05-14
Author
Kondakçı, Yaşar
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
44
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/88249
Collections
Unclassified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul Müdürlerinin Değişim Liderliği Rollerine İlişkin Metaforik Algıları
Keleş, Elif; Kondakçı, Yaşar (2018-05-10)
Okul yöneticilerinin değişime hazır olma tutumlarının okulun öğretim düzeyi yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağlamında incelenmesi.
Kondakçı, Yaşar; Çalışkan, Ömer (2010-01-01)
Okul Müdürlerinin Değişim Liderliği Rolleri
Keleş, Elif; Kondakçı, Yaşar (null; 2017-05-13)
ş Örgütler iç ve dış çevrelerinde meydana gelen sosyal, politik, teknolojik, ekolojik, vb. gelişmelerin etkisiyle sürekli değişim girişimlerinde bulunmak durumunda kalır. Örgütlerde değişim isteğe bağlı olarak ortaya çıkabileceği gibi çevresel tehdit olarak adlandırılan dış baskılar yoluyla da gerçekleşebilmektedir (Hannan ve Freeman, 1984). Örgütlerdeki değişim planlı ya da plansız olabilir (Porras ve Robertson, 1992). Eğitim kurumları da diğer kurumlar gibi iç ve dış çevrelerinden kaynaklanan gelişmelerin...
Preschool administrators’ perception about parent involvement
Karaduman, Tuğçe; Emil, Serap; Department of Educational Sciences (2016)
The aim of this study was to identify the perception of administrators regarding parent involvement activities; to define home-based, school-based and home-school conferencing activities of parent involvement that are practiced by private preschools; and to show how administrators define their own leadership in the parent involvement process. The study was conducted during the 2015-2016 academic year in Ankara with 16 preschool administrators working at the private preschools that are regulated by the Minis...
Okul Yöneticilerinin Değişime Hazır Olma TutumlarınınOkulun Öğretim Düzeyi Yöneticilerin Deneyimi ve Okul Büyüklüğü Bağlamında İncelenmesi
Kondakçı, Yaşar; Zayim Kurtay, Merve (2010-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Kondakçı, “Okul müdürlerinin değişim liderliği rollerine ilişkin metaforik algıları,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/88249.