Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkiyede Yükseköğretimde Nicel Cinsiyet Açığındaki Değişimin Olası Nedenleri ve Etkileri
Download
index.pdf
Date
2017-08-01
Author
Seskir, Zeki Can
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
129
views
33
downloads
Cite This
Bu çalışmada 1995-1996 ve 2012-2013 öğretim yılları arasındaki öğrencilerin lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde yükseköğretime katılım ve terk oranları cinsiyet faktörü üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, lisans düzeyinde katılımda nicel cinsiyet açığının incelenen seneler içinde kapandığı gözlemlenmiştir. Lisansüstü eğitimde ise cinsiyet açığının daralmasına rağmen halen varlığını sürdürdüğü gözlenmiştir. Ayrıca yükseköğretimin her aşamasında kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre terk oranlarının daha düşük olduğu ortaya konmuş ve bu durumun Türkiye geneli işgücüne katılımın cinsiyet ve eğitim durumuna göre bir karşılaştırması yapılmıştır. Türkiye geneli verilerde yükseköğretime katılımın erkek ve kadın öğrenciler için getirdiği istatistiksel farklılıklara vurgu yapılarak terk düzeylerindeki orantısızlığın olası nedenleri tartışılmıştır. Son olarak ise Türkiye sınırları içerisinde lisansüstü eğitimdeki cinsiyet açığı, lisans ve lisansüstü eğitim veren birimler ve araştırma merkezlerindeki kadrolu öğretim elemanlarındaki cinsiyet oranları üzerinden tartışılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/91179
Journal
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Collections
Department of Physics, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye’de Endüstriyel Tasarımcıların Kariyer Tatmini
Kaygan, Pınar(2018-12-31)
Ülkemizde her geçen gün artmakta olan endüstriyel tasarım lisans programı ve mezunu sayısı, endüstriyel tasarımcıların aldıkları lisans eğitimi sonrasındaki iş hayatları ve istihdam koşulları konusunda güncel bilginin gereğini ortaya koymaktadır. Ayrıca endüstriyel tasarımcıların çalışma alanları, biçimleri ve koşulları açısından çeşitlilik gösterdiği bilinmekle birlikte Türkiye özelinde endüstriyel tasarımcıların kariyer haritası ve sektör dağılımına dair güncel bir veri bulunmamaktadır. Oysaki bu etkenler...
Effectiveness of R&D tax incentives in Turkey
Taş, Ekin; Erdil, Erkan; Department of Economics (2021-7)
The aim of this study is to investigate the effectiveness of research and development (R&D) tax incentives in generating additional business R&D expenditures in Turkey by applying propensity score matching (PSM) to correct any selection bias and to estimate the average treatment effect on the treated (ATT). For this purpose, the hypothesis that “R&D tax incentives increase business sector R&D intensity (the ratio of firm’s net R&D expenditures to total turnover)” is tested and the effectiveness of R&D tax i...
Türkiye Ekonomisinde Cinsiyete Bağlı Mesleksel Katmanlaşmanın Neden Olduğu Eşetsizliğin Boyutu,sonuçları Ve Politika Önerileri.
Erdil, Erkan(2013-12-31)
Çalışmanın temel amacı Türkiye ekonomisinde cinsiyetler arası eşitsizliğin mesleksel katmanlaşma üzerinden incelenmesidir. Buna dayanark inceleme üç ana bölümden oluşcaktır. İlk bölüm, cinsiyete bağlı mesleki katmanlaşma (CBMK) yazını üzerinden konuyu tartışacaktır. Ortodoks/heteredoks, arz yönlü/talep yönlü, ekonomik/sosyolojik görüşlerden oluşan teorik yazın ile farklı CBMK indekslerden oluşan amprik yaın bu bölümde sunulcaktır. İkinci bölüm, 2002- 2010 verileri ile Türkiye ekonomisinde CBMKnın boyutunu...
Türkiye’nin Doğu Karadeniz Bölgesindeki PM için potansiyel kaynak analizi
Balcılar, İlker; Zararsız, Abdullah; Kalaycı, Yakup; Doğan, Güray; Tuncel, Süleyman Gürdal (null; 2017-10-07)
Reseptör modellemesinden sonra yörünge analizinin uygulanması reseptör modellemesi sonuçlarının daha iyi anlaşılması, yorumlanması ve doğrulanması anlamında önemli katkılar sağlamaktadır. Potansiyel kaynak katkı fonksiyonu (PKKF) yaygın olarak kullanılan yörünge analizi yöntemidir. Bu çalışmada, Türkiye’nin Doğu Karadeniz bölgesinde günlük kaba (PM2,5-10) ve ince (PM2,5) boyut dağılımlı partikül madde örnekleri Gent Stacked Filter Unit” (SFU) örnekleme sistemi kullanılarak toplanmıştır. Örnekleme istasyonu ...
Türkiye'deki Kentsel Dönüşüm Uygulamalarının Projeler Bazında Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi
Ersoy, Melih; Poyraz, Ufuk(2015-12-31)
Bu çalışma, Türkiye genelinde, 2000-2013 yılları arasındaki kentsel dönüşüm proje bazlı verilerinin elde edilmesi sonucunda hem görgül olarak hem de kuramsal olarak kentsel dönüşüm alanında bilgi üretmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda, öncelikli olarak Türkiye genelindeki projeler taranarak bir bilgi bankası oluşturulacak daha sonra burada çekilecek örneklerle konu derinlemesine incelenecektir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Z. C. Seskir, “Türkiyede Yükseköğretimde Nicel Cinsiyet Açığındaki Değişimin Olası Nedenleri ve Etkileri,”
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, pp. 321–332, 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/91179.