Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme yapılarının incelenmesi
Date
2011-06-01
Author
Bulut, Safure
Aşkun, Cengiz Savaş
Işıksal Bostan, Mine
Çetinkaya, Bülent
Koç, Yusuf
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
47
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/95795
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi için teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine; Aytekin, Emine(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi içinteknoloji kullanılmasına yönelik tutumlarını incelemektir. Daha özelde iseamaç, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde teknoloji kullanımınayönelik tutumlarının sınıf seviyesine ve cinsiyete göre değişiklikgösterip göstermemesini ortaya koymaktır.Bu araştırmanın katılımcılarınıAnkara’da bulunan üç devlet ve ortaokul öğrencilerioluşturmaktadır.Veriler, öğrencilerin matematik derslerinde teknolojikullanımına yönelik tutumlarını belirlem...
A study on the preductors of teachers' sense of efficacy beliefs
Gür, Gülbir; Çakıroğlu, Jale; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2008)
The purpose of this study was to examine the predictors of teachers’ sense of efficacy including gender, teaching field, years of teaching experience, satisfaction with performance, support from colleagues, support from parents, and support from administration, and teaching resources. The present study was conducted in the 2006-2007 academic year. The study included a total of 383 science, mathematics, and classroom teachers from 62 elementary schools of Çankaya district in Ankara. Data were collected throu...
İlköğretim Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Açısından İnanç Ve Değerlerinin Araştırılması
Şahin, Elvan(2012-12-31)
Yapılan alan çalışmaları genel olarak incelendiğinde, SKE üzerine inançların araştırılmasında önemli bir nedenin öğretmenlerin inaçlarının sınıf içindeki faaliyetleri hakkında gösterge niteliğinde olmasının (Boz & Uzuntiryaki 2006), SK ile ilgili değerler üzerinde yapılan çalışmalarda ise SK amaçlarına ulaşmak için insanların değerlerinde değişmelerin meydana gelmesinin gerekliliğinin (Leiserowitz, Kates, & Paris, 2006) altının çizildiği görülür. Bu çalışmalarda ayrıca sahip olunan değerlerin ve inançların ...
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
Şahin, Elvan; Öztekin, Ceren (null; 2006-09-18)
İlköğretim öğrencilerinin bir öğretim döneminde fiziksel uygunluk gelişimlerindeki değişimin incelenmesi
Koçak, Mehmet Settar (2003-01-01)
There are studies which reports that physical education teachers and elementary schools students evaluates the Physical Education (PE) lessons to be inadequate to reach the lesson requirements (Çöker, 1991; Topkaya, 1995; Sunay, 1995). In another study it was stated that the students who attended PE lesson for 12 weeks were observed to have clear improved than those of not attend in motor skills and abilities (Yenal, 1996). These findings contradict on the effect of PE lessons aiming to reach physical devel...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Bulut, C. S. Aşkun, M. Işıksal Bostan, B. Çetinkaya, and Y. Koç, “İlköğretim öğrencilerinin geometrik düşünme yapılarının incelenmesi,” 2011. Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/95795.