Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Düşük Süpürme Açısına Sahip Delta Kanadın Akış Yapısının Aktif Akış Kontrol Tekniği İle Düzenlenmesi
Date
2014-11-01
Author
Yavuz, Mehmet Metin
Öztürk, İlhan
Zharfa, Mohammadreza
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
178
views
0
downloads
Cite This
Genelde delta kanat planformlarina sahip insansız savaş uçakları (UCAV) ve mikro hava araçları (MAV) gerek sabit gerekse değişken uçuş durumlarında kompleks akış yapılarına sahiptirler. Bu kompleks akış yapılarının anlaşılıp kontrol edilmeleri, uçuş performansının optimize edilmesi ve kanat yüzey titreşiminin minimize edilmesi için gereklidir. Düşük ve orta süpürme açılı kanatlar için bu karmaşık akış yapısı ve kontrolü tam olarak bilinmemekte ve hem sabit hem de değişken akış yapısı çok detaylı incelenmeye ihtiyaç duyulmaktadır. Kendilerine özgü akış yapılarına sahip düşük süpürme açılı kanatlar, yüksek süpürme açılı kanatlarla kıyaslandığı zaman büyük farklılıklar göstermektedirler. Bu kapsamda, girdap-sınır tabakası ilişkisi, girdap kırınımı; bölgesel yüzey akış ayrılması, bunların kendi aralarındaki iletişimi ve kanat yüzey titreşimine ve stabilizesine etkileri, ve akış kontrolü temel araştırma konularından bazılarıdır. Bu projede, 35 derece süpürme açılı delta kanat üzerinde oluşan akış, detaylı analiz edilmiş ve aktif akış kontrol tekniği olan ön kanat ucu sabit enjeksiyon kullanarak düzenlenmesi sağlanmıştır. Rüzgâr tünelinde yapılan çalışma delta kanat üzerinde, basınç ölçümleri, hız ölçümleri, ve duman görüntülemeyi içermektedir. Sabit ve değişken yüzey basınç ölçümleri kanat yüzeyinin basınç dağılımını, lazer aydınlatmalı duman görüntüleme kanat ön ucu girdap yapısı ve yüzeyden uç boyutlu akis ayrılmasını, lazer dopler anemometre (LDA) hız ölçümü ile akışın sabit ve değişken yapısı detaylı olarak incelenmiştir. Akışın Reynolds sayısı ile nasıl değiştiği ( arası) ve kanadın hangi hücum açılarında ( arası) aerodinamik performans değerlerini kaybederek yüzeyden üç boyutlu akış ayrılmasının olduğu duruma girdiği araştırılmıştır. Bu durumlar için akış çalkantılarının kanat üzeri yoğun olduğu bölgeler detaylı incelenmiştir. Kanadın aerodinamik performansı kaybettiği yüzeyden üç boyutlu akış ayrılmasının olduğu hücum açılarında akış kontrolü yapılıp, farklı momentum katsayılarında ( ) akış kontrolün etkisi detaylı incelenmiştir. Kanadın uçlarındaki deliklerden farklı miktarlarda hava enjeksiyonu ile farklı enjeksiyon profilleri denenmiştir. Temel olarak eş oranda üfleme ile kanadın önünden arkaya doğru azalan oranda üfle kıyaslaması yapılmış ve en verimli kontrol stratejisi geliştirilmeye çalışılmıştır
Subject Keywords
Delta Kanat
,
Ön Kanat Ucu Girdabı ve Kırınımı
,
Bölgesel Yüzey Akış Ayrımı
,
Aktif Akış Kontrol
,
Sabit Enjeksiyon
,
Yüzey titreşimi
,
İnsansız Savaş Uçakları
,
Düşük Süpürme Açılı Kanat
URI
https://hdl.handle.net/11511/95843
Collections
Department of Mechanical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Düşük Süpürme Açısına Sahip Delta Kanatların Akış Yapılarının Deneysel Tekniklerle İncelenmesi.
Yavuz, Mehmet Metin(2014-12-31)
İnsansız savaş uçakları (UCAV) askeri savunmaya kattığı, ve insansız hava uçakları (UAV) ve mikro hava araçları (MAV) havacılık endüstrisine kattıkları yeniliklerden dolayı dünyada en çok rağbet gören konuların başında gelmektedirler. Bunlarla direk ilişkili olarak, bu uçakların aerodinamiği son yıllarda oldukça popular araştırma konuları aralarında olmuştur. Genelde delta kanat planformlarina sahip bu uçaklar gerek sabit gerekse değişken uçuş durumlarında kompleks akış yapılarına sahiptirler. Bu kompleks ...
The comparison of microstructure and mechanical properties of a low carbon bainitic forging steel after isothermal transformation and direct cooling
Balcılar, Muhammed Mustafa; Ögel, Bilgehan; Department of Metallurgical and Materials Engineering (2022-4-27)
Bainitic forging steels have emerged in recent decades as an alternative to Quench and Temper steels due to their low cost and energy requirements and optimum combination of strength, ductility, and toughness. Although effect of continuous cooling on bainitic forging steels have been studied, the effect of isothermal transformation on microstructure and mechanical properties of microalloyed bainitic forging steels is an open field. A low carbon microalloyed bainitic forging steel is examined in this study, ...
Massive Multiple-Input Multiple-Output Communication Systems with Low-Resolution Quantizers
Üçüncü, Ali Bulut; Yılmaz, Ali Özgür; Department of Electrical and Electronics Engineering (2021-12-2)
Low resolution analog-to-digital converters (ADC) attracted much attention for their use inmassivemultiple-inputmultiple-output (MIMO) systems due to their low power consumption and cost. In this thesis, we question whether large number of antennas present in massive MIMO is sufficient to provide an ultimate performance or additional sampling in time (temporal oversampling) will provide significant performance advantages. To begin with, we illustrate the benefits of oversampling in time for uplink massive M...
A low-drift silicon MEMS resonant accelerometer
Gavcar, Hasan Doğan; Akın, Tayfun; Department of Electrical and Electronics Engineering (2023-1-23)
This thesis presents the design, fabrication, and experimental verification of low temperature drift silicon resonant accelerometers for tactical grade applications. The working principle of a silicon resonant accelerometer is based on force sensing, in which the sensor output is a frequency proportional to the input acceleration. The stress-insensitive sensor design prevents the thermal stress produced by the mismatch of the thermal expansion coefficients (CTE) of glass and silicon from transmitting to the...
Galaktik Be/X-ışın Çiftleri: X-ışın, Optik/IR Bölge ve Yörünge Özellikleri
Özbey Arabacı, Mehtap; Kızıloğlu, Ümit; Saguner Rambaldi, Tenay; Yerli, Sinan Kaan (2020-12-11)
Galaktik Yüksek Kütleli X-ışın çiftlerinin en kalabalık sınıfı olan Be/X-ışın çiftleri, sistemden sisteme değişen X-ışın/optik/IR bölge davranışları ve boşaltım/yığılma diski fiziğini aynı anda çalışabilme imkanı sunmaları nedeniyle yüksek enerji astrofiziğinin en ilgi çekici sistemlerindendir. Şimdiye kadar Be/X-ışın sistemi olduğu kanıtlanmış ve Be/X-ışın sistemi adayı olarak sınıflandırılmış toplam 80 sistemin tüm X-ışın, optik/IR bölge davranışları ve yörünge özelliklerinin incelendiği bu çalışmamızdan ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. M. Yavuz, İ. Öztürk, and M. Zharfa, “Düşük Süpürme Açısına Sahip Delta Kanadın Akış Yapısının Aktif Akış Kontrol Tekniği İle Düzenlenmesi,” 2014. Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/95843.