Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Farklı yönlerde eğilme sertliğine sahip esnek kanatların doğrusal hareket boyunca akış karakteristiğinin deneysel olarak incelenmesi
Download
UHUK-2022-087.pdf
Date
2022-9-14
Author
Karakaş, Hasan Halil
Perçin, Mustafa
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
236
views
116
downloads
Cite This
Bu çalışma, önce durağan durumdan sabit ivme ile hızlanan, daha sonra sabit hızla doğrusal bir hareket gerçekleştiren kanatlar etrafındaki akış alanını deneysel olarak incelemektedir. Farklı yönlerde eğilme sertliğine sahip kanatlar incelenecektir. Bu sertlik, kanat üst yüzeyine hücum kenarı ile farklı açılara sahip sertliği artırıcı çubuklar (ing., stiffener) yerleştirilerek sağlanmıştır. Hareket sırasında kanadın ulaştığı limit hız 0.08 m/s ve kanat veter uzunluğu 92 mm’dir. Reynolds sayısı 7360 olarak hesaplanmıştır. Hareket başında hücum açısı sabit ve 45 derecedir. İki boyutlu iki bileşenli parçacık görüntülemeli hız ölçme tekniği (2D2C PIV) kullanılarak, kanat açıklığının %75’indeki konumda düzlemsel akış alanları elde edilmiştir. Deneyler, destek çubuğu varlığının kanadın eğilme sertliğini arttırdığını göstermiştir. Bununla birlikte, destek çubuğu açısının artması, kanadın veter yönünde daha az esneyerek daha yüksek geometrik hücum açısı ile hareket etmesine sebep olmuştur. Bu nedenle, kanatlar hareket boyunca farklı geometrik hücum açılarında hareket etmiştir ve bunun sonucunda kanatların etrafındaki akışın karakteristiği birbirlerinden farklılaşmıştır. En yüksek geometrik hücum açısı, beklenildiği gibi 90 derece destek çubuklu kanat tarafından elde edilirken, destek çubuksuz kanat, akış yönünde kolaylıkla yeniden hizalanarak en düşük değere sahip olmuştur. PIV ölçümleri, hareketin ilk anlarında tüm kanatlar için kararlı hücum kenarı girdabı oluştuğunu ve kararlılığını uzun bir hareket süresi boyunca koruduğunu göstermektedir. Fakat, yaklaşık 2.4 veter boyu hareketten sonra, hücum kenarı girdabı yapıları, farklı geometrik hücum açıları oluşumu sebebiyle farklılık göstermektedir. Kanat yüzeyine en yakın hücum kenarı girdabı, veter yönünde esnekliği en yüksek olan destek çubuksuz kanat tarafından elde edilirken, 90 derece destek çubuklu kanat ise en yüksek hücum kenarı girdabı sirkülasyonunu üretmiştir.
Subject Keywords
Particle image velocimetry
,
Flapping wings
,
Leading edge vortex
,
Flexible wing
,
Stiffener
,
3D printer
,
Micro aerial vehicles
URI
https://hdl.handle.net/11511/99762
Conference Name
9. Ulusal Havacılık Ve Uzay Konferansı
Collections
Department of Aerospace Engineering, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Experimental investigation of flow characteristics of flexible wings with different stiffener orientations in linear translating motion
Karakaş, Hasan Halil; Perçin, Mustafa; Department of Aerospace Engineering (2022-8-12)
This study experimentally investigates the flow field around the wings, which first accelerate with constant acceleration from the rest and then perform a linear translating motion with constant velocity. Four wings, which are 3D-printed, with a bending stiffness in different directions are examined. The difference in bending stiffness values is achieved by placing stiffeners having different angles with the leading edge on the upper surface of the wing. The stiffeners are printed with wings to obtain well-...
Farklı yönlerde eğilme sertliğine sahip esnek kanatların doğrusal hareket boyunca akış karakteristiğinin deneysel olarak incelenmesi
Karakaş, Hasan Halil; Perçin, Mustafa (2022-09-14)
Bu çalışma, önce durağan durumdan sabit ivme ile hızlanan, daha sonra sabit hızla doğrusal bir hareketgerçekleştiren kanatlar etrafındaki akış alanını deneysel olarak incelemektedir. Farklı yönlerde eğilmesertliğine sahip kanatlar incelenecektir. Bu sertlik, kanat üst yüzeyine hücum kenarı ile farklı açılara sahipsertliği artırıcı çubuklar (ing., stiffener) yerleştirilerek sağlanmıştır. Hareket sırasında kanadın ulaştığı limithız 0.08 m/s ve kanat veter uzunluğu 92 mm’dir. Reynolds sayısı 7360 olarak hesapl...
Farklı zeminlerde oynanan profesyonel tenis maçlarında yaşın, cinsiyetin ve boy uzunluğunun kat edilen mesafe üzerindeki etkileri
Dağdelen, Sina; Söğüt, Mustafa (2020-09-01)
Bu araştırmanın amaçlarını farklı zeminlerde oynanan profesyonel tenis maçlarında yaşın, cinsiyetin ve boy uzunluğunun maç süresince kat edilen toplam mesafe (TM), ortalama puan mesafesi (OPM) ve ortalama set mesafesi (OSM) üzerindeki etkilerini incelemek ve mesafe değişkenleri ile yaş ve boy uzunluğu arasındaki ilişkilerin incelenmesi oluşturmuştur. Araştırmaya 2018 yılında düzenlenen Wimbledon ve US Open tenis turnuvalarında ana tablo fikstürlerinde yer alan ve turnuvaların resmi internet adreslerinde ant...
Effect of ground on flow structure of non-slender delta and reverse delta wings
Koçak, Göktuğ; Yavuz, Mehmet Metin; Department of Mechanical Engineering (2023-1-26)
Flight condition of aircrafts proximity to the ground, so-called “Ground Effect” (GE), is among one of the most recent research areas since the aerodynamic performance and stability of wing in ground effect (WIG) crafts significantly vary due to the flow dynamics associated with the interaction between the wing and the surface. In the present study, ground effect of non-slender delta wings (DW) and reversed delta wings (RDW) at static ground effect (SGE) condition in the absence of heave and pitch motion w...
Flow investigation in a channel reactor using chemically reacting boundary layer equations
Kenar, Doğu Hazar; Özyörük, Yusuf; Department of Aerospace Engineering (2023-1-13)
In this study, an algorithm for the solution of chemically reacting flows in a channel reactor is developed by using boundary layer equations. The governing flow equations are simplified under certain assumptions with the application of similarity transformation. As a consequence of simplification, the characteristics of flow equations are changed to parabolic partial differential equations (PDE). Parabolic PDEs can be solved by numerical techniques initially designed for ordinary differential equations (OD...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
H. H. Karakaş and M. Perçin, “Farklı yönlerde eğilme sertliğine sahip esnek kanatların doğrusal hareket boyunca akış karakteristiğinin deneysel olarak incelenmesi,” presented at the 9. Ulusal Havacılık Ve Uzay Konferansı, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir, 2022, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/99762.