Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Matematik eğitiminde diyalojik yaklaşım: Küçük grup çalışmalarında akran konuşması ve teknoloji kullanımından örnekler.
Date
2017-11-12
Author
Kazak, Sibel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
97
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/100213
Conference Name
Eğitimde Gelecek Konferansı (EGK17)
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
A case study of online community of practice for teacher professional development on technology integration as cognitive tools in mathematics teaching
Çolpan, Dicle; Yıldırım, Zahide; Department of Computer Education and Instructional Technology (2022-9-05)
While teachers’ participation in a teacher network is highlighted in effective professional development and online learning removes some limitations, online communities of practice (online CoP) have emerged as a promising way for teacher professional development. Considering the discrepancy between research suggesting integrating technology to improve students' understanding and metacognitive skills and teachers’ practices with teacher-centered approaches and a learning-from-medium perspective, online CoPs ...
Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz YeterlikÖlçeği Geliştirilmesi ve Geçerlik Çalışmaları
Arslan, Okan; Işıksal Bostan, Mine (2016-05-01)
Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç (2018-10-19)
Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası
Fulya, Ulutaş; Ubuz, Behiye (2008-05-01)
Bu çalışmanın amacı, 2000–2006 yılları arasında Eğitim Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İlköğretim Online E-Dergi ve TED Eğitim ve Bilim Dergisi’nde matematik eğitimi alanında yayınlanan çalışmaları inceleyerek, Türkiye’de matematik eğitimi araştırmalarının genel durumuyla ilgili bir çerçeve çizmektir. Çalışmada toplam 129 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgular, yedi yılda matematik eğitiminde yapılan çalışmaların çoğunluğunun örneklem bazında ilköğretim öğrenciler...
Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: a design study
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2017)
In this study, design and development of an augmented reality learning toolkit for fostering spatial ability of seventh graders and their spatial understanding with this tool among different trials on mobile devices were reported. This study was conducted within two phases as preliminary and prototyping phases. The designed toolkit was evaluated, revised and redesigned throughout prototyping iterations with two mathematics education experts and two seventh grade students. Finally, possible contributions of ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Kazak, “Matematik eğitiminde diyalojik yaklaşım: Küçük grup çalışmalarında akran konuşması ve teknoloji kullanımından örnekler.,” presented at the Eğitimde Gelecek Konferansı (EGK17), Türkiye, 2017, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/100213.