Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz YeterlikÖlçeği Geliştirilmesi ve Geçerlik Çalışmaları
Date
2016-05-01
Author
Arslan, Okan
Işıksal Bostan, Mine
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
184
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/81702
Journal
İlköğretim Online
Collections
Unverified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Matematik Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Ortamları İle Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Zekalarının Gelişimi: Bir Tasarım Tabanlı Araştırma
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç (2018-10-19)
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları
DEDE, YÜKSEL; AYDIN, EMİN; BUKOVA GÜZEL, ESRA; Çakıroğlu, Erdinç; Işıksal Bostan, Mine; ASLAN TUTAK, FATMA; KÖSE, NİLÜFER; TANIŞLI, DİLEK; GÜRBÜZ, RAMAZAN; AKÇAKIN, VEYSEL; KAYA, GÜRCAN; DOĞAN, MUHAMMED FATİH (Pegem Akademi, 2020-01-01)
Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: a design study
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2017)
In this study, design and development of an augmented reality learning toolkit for fostering spatial ability of seventh graders and their spatial understanding with this tool among different trials on mobile devices were reported. This study was conducted within two phases as preliminary and prototyping phases. The designed toolkit was evaluated, revised and redesigned throughout prototyping iterations with two mathematics education experts and two seventh grade students. Finally, possible contributions of ...
Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası
Fulya, Ulutaş; Ubuz, Behiye (2008-05-01)
Bu çalışmanın amacı, 2000–2006 yılları arasında Eğitim Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İlköğretim Online E-Dergi ve TED Eğitim ve Bilim Dergisi’nde matematik eğitimi alanında yayınlanan çalışmaları inceleyerek, Türkiye’de matematik eğitimi araştırmalarının genel durumuyla ilgili bir çerçeve çizmektir. Çalışmada toplam 129 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgular, yedi yılda matematik eğitiminde yapılan çalışmaların çoğunluğunun örneklem bazında ilköğretim öğrenciler...
Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı
Aksu, Meral (1985-01-01)
Günümüzde bilgisayarlar, birçok toplumu sarmış durumdadırlar. Yurdumuzda da bilgisayarlar, en yaygın olarak üniversitelerde kullanılmaktadır. Bunun yanısıra, bankalarda, otellerde, seyahat acentalarında, şirketlerde ve birçok kamu kuruluşunda bilgisayarların kullanımı yaygınlaşmaktadır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
O. Arslan and M. Işıksal Bostan, “Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz YeterlikÖlçeği Geliştirilmesi ve Geçerlik Çalışmaları,”
İlköğretim Online
, pp. 548–559, 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81702.