Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sosyal Kaynaşma ve Kürtler: Coğrafi Farklılıklar
Date
2021-01-01
Author
Duman Bay, Betül
Bayırbağ, Mustafa Kemal
Alacahan, Osman
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
87
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/100830
Collections
Department of Political Science and Public Administration, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Social identity and intergroup relations: the case of alevis and sunnis in Amasya
Akbaş, Gülçin; Sümer, Nebi; Department of Psychology (2010)
The aim of the current thesis was to investigate the relationship between Alevis and Sunnis through the lenses of Social Identity Theory, Social Dominance Theory, and Contact Hypothesis to understand whether they see the current situation stable and legitimate, and perceive discrimination. It was expected that Alevis and Sunnis will differ in ingroup identifications, social dominance orientations, quantity, and quality of intergroup contact, perception of legitimacy and stability, and perceived discriminati...
Sosyal Ağların Eğitime Etkisinin 3-Ö (Öğretim-Öğretmen-Öğrenci) Boyutuyla İncelenmesi
Delialioğlu, Ömer; Aşkun, Cengiz Savaş(2015-12-31)
Önerilen araştırmanın amacı sosyal ağların öğretim-öğretmen-öğrenci boyutuyla bütünsel olarak ele alıp incelemek ve bu ortamların eğitimi nasıl etkilediğini anlamaktır. Elde edilecek bulgulara dayanarak öğretmenlere bu ortamları derslerinde nasıl kullanabilecekleriyle ilgili yöntemler sunmak ve hem öğretmen hem de öğrencilere karşılaşabilecekleri olası sorunlarla ilgili pro-aktif çözüm önerileri sunmaktır.
Sosyal Destek Davranışları Ölçeğinin uyarlama güvenilirlik ve geçerlilik çalışması
Ruth Yasemin, Erol; Bozo Özen, Özlem (2012-01-01)
Son bir ay içinde alınan sosyal destek düzeyini ölçen Sosyal Destek Davranışları Ölçeğini (SDDÖ) Türkçeye uyarlamak ve Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirliğini test etmektir. Ölçek, yol gösterme, duygusal destek ve somut yardım olmak üzere üç alanda alınan sosyal desteği ölçmeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Çalışmanın örneklemini Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin farklı sınıf ve bölümlerinden 317 öğrenci oluşturmuştur. Geçerlilik için katılımcılardan SDDÖ’nün yanı sıra, depresyon ve algılanan sosyal destek ...
Sosyal Psikolojinin Gruplar Arası Çatışma Alanına Uygulanışı
Çoksan, Sami ( Nobel Akademik Yayıncılık, 2020-01-01)
Sosyal temsil kuramına genel bir bakış
CİRHİNLİOĞLU, FATMA GÜL; AKTAŞ, VEZİR; Öner Özkan, Bengi (2006-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Duman Bay, M. K. Bayırbağ, and O. Alacahan,
Sosyal Kaynaşma ve Kürtler: Coğrafi Farklılıklar
. 2021.