Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul Öncesi Dönem Ev Okuryazarlık Ortamının Ebeveyn Tutumları Açısından İncelenmesi /
Date
2022-11-14
Author
Altun, Dilek
Erden, Feyza
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
82
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/101430
Conference Name
20.Uluslararası Sınıf Öğretmenleri Eğitimi Sempozyumu
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul Öncesi Dönem Alıcı İfade Edici Kelime Bilgisinin Yordayıcısı Olarak Ev içi Okuryazarlık Ortamının İncelenmesi
Altun, Dilek; Erden, Feyza; Snow, Catherine E (2016-05-14)
Risky Play in Outdoor Early Childhood Settings: Teacher Attitudes and Views
Turgut Kurt, Rabia; Sevimli Çelik, Serap; Department of Early Childhood Education (2022-9)
The present study had the dual aims of examining (a) early childhood teachers’ risky play attitudes in relation to the various factors (e.g., preschool type, number of children in the class, presence of teachers’ aides, teaching experience, children’s age groups, and daily outdoor time, and (b) teachers’ views about children’s risky play. Explanatory sequential mixed-methods research was conducted using both quantitative and qualitative methods. The participants were in-service early childhood teachers work...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ve Ebeveynlerinin Fiziksel Aktivite Seviyesi
Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2016-04-15)
Dünya Sağlık Örgütü, dünyada neredeyse 40 milyondan fazla çocuğun (beş yaş altı) aşırı kilolu veya obez olarak tanımlandığını belirtmektedir. Her yaş grubu çocuklar için, fiziksel aktiviteye katılım obezitenin önlenmesindeki en ideal yöntemlerdendir. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Kurumu’nun (NASPE) Aktif Başlangıç Rehberi, çocukların aktivite düzeylerini artırmak ve desteklemek için ebeveynlerin önemli sorumlulukları olduğunu vurgulamaktadır. Bundan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem...
Investigating Preschoolers' Self-Care Behaviors: Teacher and Parent Reports
Altaş, Elif Naz; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-9-21)
The purpose of the study was to investigate and compare teachers’ and parents’ beliefs about children’s self-care behaviors considering child (age, gender, having sibling), parent (socioeconomic status) and teacher-related (teaching experience) characteristics and to investigate and compare the beliefs about the self-care implementations. Explanatory mixed-methods design was used. The data was gathered from 208 early-childhood educators in nine central districts of Ankara and 531 parents whose children were...
Okul öncesi dönem alıcı ifade edici kelime bilgisinin yordayıcısı olarak ev-içi okuryazarlık ortamının incelenmesi
Altun, Dilek; Erden, Feyza; Snow, Catherine (2016-04-15)
Okul öncesi dönem kelime bilgisi, çocukların sözel dil gelişiminin göstergesi olmakla birlikte gelecek okuma başarılarının da güçlü yordayıcılarından biridir (De-Jong ve Leseman, 2001; Muter, Hulme, Snowling, ve Stevenson, 2004; NELP, 2008; Storch ve Whitehurst, 2002). Kelime bilgisi çocukların çevreleri ile iletişim kurma, algılama, anlamlandırma ve kendilerini ifade etme süreçlerinde kullandıkları önemli bir araçtır. Aynı zamanda yazılı dilden anlam kurma süreci olan okuma becerisi için de temel unsurlard...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Altun and F. Erden, “Okul Öncesi Dönem Ev Okuryazarlık Ortamının Ebeveyn Tutumları Açısından İncelenmesi /,” presented at the 20.Uluslararası Sınıf Öğretmenleri Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/101430.