Designing for Behaviour Change: Smart Phone Applications as Persuaders of Pro-Environmental Behaviours

Download
2014-6-1
Coşkun, Aykut
Erbuğ, Çiğdem
Davranış değişikliği için tasarım, son yıllarda tasarım yazınında önem kazanan ve çevreye dair sorunlara yeni bir anlayışla çözüm getirmeye amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımın temelinde, ürünler ile kullanıcıların yönlendirilmesi ve bu yolla arzu edilen davranışın teşvik edilmesi yatmaktadır. Günümüzde, bu yaklaşım ile geliştirilen ve çevreci davranışları özendiren ürünler yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu ürünlerin etkili bir davranış değişikliği yaratabilmesi, kullanıcılar tarafından olumlu karşılanmasına ve uzun süreli kullanılmasına bağladır. Bu bağlamda, ürün tasarımı, özellikle bu ürünlerin uzun süreli kullanılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, kullanıcıların çevreci davranışları özendiren akıllı telefon uygulamalarına yönelik deneyimlerini; onların uygulamalar ile ilk karşılaştıklarında algıladıkları ürün özelliklerini ve uzun süreli kullanımı teşvik eden ürün özelliklerini incelemektedir. Çalışma sırasında, dört farklı akıllı telefon uygulaması kullanıcılara sunulmuş ve bu uygulamalardan kendilerine en uygun olanı seçmeleri istenmiştir. Daha sonra kullanıcılar, seçtikleri uygulamaları bir hafta süreyle kullanmışlardır. Veri toplama araçları olarak yarı yapılandırılmış mülakatlar, günlük anketler ve memnuniyet anketleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, kullanıcı tercihlerinde ve ilk deneyimlerinde etkili olan ürün özelliklerini örneklemek için bir model geliştirilmiştir. Bu modele göre kullanıcı tercihlerinde ve ilk deneyimlerde etkili olan temel ürün özellikleri; kişisel ihtiyaçlara uygunluk, çevresel sorunlara dair bilgi kazanımı ve kullanıcının ürüne olan ilgisi (bağlılığı) olarak üç ana başlık altında toplanmıştır. Bu ana başlıkları etkileyen diğer ürün özellikleri ve bu özellikler arasındaki ilişkiler yapılan mülakatlardan alınan alıntılar ile desteklenerek ayrıntılı bir şekilde anlatılmıştır. Son olarak, uygulamaların çevreci davranış değişikliğine katkısı da tartışılmıştır.

Suggestions

Designing and Evaluating a Need-Based Employee Wellness Program
Kuru, Hakan; İnce, Mustafa Levent; Department of Physical Education and Sports (2022-2-01)
The purpose of this study was to design and evaluate a need-based employee wellness program that integrates new media, with a focus on the social-ecological context. To this end, a mixed-methods-research design was used in two consecutive studies. In Study-1, instruments measuring technopark employees' lifestyle behaviours and work productivity were applied to 405 technopark employees in six different Turkish cities. Data were analyzed by using multiple linear regression and two-step cluster analysis. Regre...
Investigating the Changes in Children's Environmental Attitudes Through Mobile Game Intervention
Tok, Aslıhan Mecbure; Niyazi, Aslı; Yeşilada, Yeliz; Sustainable Environment and Energy Systems (2021-9)
Environmental education has gained significant importance in recent years to increase the new generation's environmental awareness, attitudes, and behaviors with the intention of reducing and preventing the possible destruction of climate change. In Northern Cyprus, most of the studies focused on the relationship between environmental education and environmental attitudes of students at secondary school, high school, and university levels. In this thesis, environmental education has been examined from a fre...
Scenario management practices in HLA based distributed simulation
Topçu, Okan; Oğuztüzün, Mehmet Halit S. (2010-04-01)
Training in a distributed simulation generally involves carefully designed and constructed simulation scenarios to fulfill the training aims. The simulation scenarios (i.e. federation scenario) play an important role in the federation design and development as specified in Federation Development and Execution Process. The simulation scenarios are used in every step in distributed simulation arena from the beginning (analysis and design) of a distributed simulation development to the execution. Such an exten...
Understanding collaborative action in emergent work ecosystems: makerspaces
Keklik, Özcan; Bakırlıoğlu, Yekta; Department of Industrial Design (2021-9)
As the design problems confronted are getting more complex, the necessity of different expertise becomes inevitable for comprehensive design solutions which indicate the importance of forming teams with professionals from diverse disciplines. With the emergence of collaborative teams, the importance of working frames has become prominent, and collaborative working frames have been introduced, namely interdisciplinary, multidisciplinary, and transdisciplinary. These working frames determine the type and leve...
Collective Guilt Antecedets Outcomes and Ways of Avoding
Sakallı, Nuray (2016-06-01)
Bu makalenin amacı gruplar arası ilişkiler bağlamında diğer gruba zarar verme sonucunda bireylerin grup üyeliklerine bağlı olarak hissedebilecekleri kolektif suçluluk duyma ve bu duygudan kaçınmak için kullanılan stratejileri kapsayan çalışmaları derleyerek alana tanıtmaktır. Bu kapsamda öncelikle kolektif suçluluk duyma kavramı tanımlanmaktadır. Bu tanımlamada kolektif suçluluk duymaya alternatif olarak kullanılan bazı psikolojik süreçlere değinilmekte ve kolektif suçluluğun kişisel suçluluk ve kolektif ut...
Citation Formats
A. Coşkun and Ç. Erbuğ, “Designing for Behaviour Change: Smart Phone Applications as Persuaders of Pro-Environmental Behaviours,” ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 31, no. 1, pp. 215–233, 2014, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: http://jfa.arch.metu.edu.tr/archive/0258-5316/2014/cilt31/sayi_1/215-233.pdf.