Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Değişik Kanat Profillerinin Darrieus tipi Su Türbinlerinin Performansına Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi
Date
2015-12-31
Author
Aksel, Mehmet Haluk
Yavuz, Mehmet Metin
Demircan, Eren
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
174
views
0
downloads
Cite This
Yenilenebilir enerjiye olan gereksinim son yıllarda artan enerji ihtiyacı nedeniyle artış göstermektedir Gel git enerjisi de rüzgar, güneş ve dalga enerjisinin yanısıra son dönemlerde gelişim gösteren enerji kaynakları arasında yerini almaktadır. Gel git enerjisinin kullanılabilir enerjiye dönüştürülmesi, teknolojik olarak rüzgar türbinlerine benzer türbinlerle gerçekleştirilir. Darrieus rotor tipi dikey eksenli su türbinleri de bu amaçla kullanılan türbin tiplerindendir. Darrieus su türbinleri gel git akıntılarının yanı sıra düşük hızlı nehir akıntılarında da kullanılabilmektedir. Literatürdeki çalışmalar büyük oranda yüksek hızlı okyanus altı gel git akıntılarına odaklanmıştır. Bu nedenle çalışmanın amacı düşük hızlarda çalışacak bir türbin tasarımı geliştirmek ve değişik kanat profillerinin türbin performansına etkisini deneysel olarak incelemektir. Kullanılması planlanan deneysel düzenek su tünelinde çalışacaktır ve deneysel çalışma türbin torkunun ve açısal hızının ölçümünü içermektedir. Bu bağlamda en az iki çeşit kanat profili test edilecek, döner tork metre ile tork ve açısal hız ölçümleri yapılacak ve değişik kanat profillerinin türbin performansına etkisi detaylı incelenecek ve türbin performansının optimize edilmesi için tavsiyelerde bulunulacaktır.
Subject Keywords
Teknolojik Bilimler (Mühendislikler)
URI
https://hdl.handle.net/11511/59002
Collections
Department of Mechanical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İnce Film-Katı Oksit Yakıt Pillerinde Performans Optimizasyonu
Öztürk, Tayfur; Livan, Pelin(2017-12-31)
Katı oksit yakıt pilleri sahip oldukları yüksek enerji verimliliği, alternatifli yakıt seçenekleri ve çevre dostu olmak gibi üstün özelliklerinden dolayı yeni nesil enerji cihazlarının geliştirilmesi alanında son derece dikkat çeken enerji dönüşüm düzenekleridir. Oksit malzemelerde difüzyon mekanizmasını aktive etmek için gerekli olan yüksek sıcaklıklar, katı oksit yakıt pillerinin hem üretim hem de kullanım aşamalarında düşük güvenlik, yüksek maliyet ve kısa çalışma ömrü gibi çeşitli zorlukları beraberinde...
SEDİMANTER VE VOLKANİK PASA KAYAÇLARININ KOLON KİNETİK TESTLER İLE KAYAÇ-SU TEPKİMELERİNE BAĞLI ÇEVRESEL ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI
Çamur, Mehmet Zeki(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı pasa niteliğindeki sedimanter ve volkanik kayaçlar ile yağış suyu tepkimeleri sonucunda oluşacak drenaj suyunun kimyasal özelliklerini ve özelliklere neden olan prosesleri kolon kinetik testleri kullanarak araştırmaktır. Değişik nedenlerle doğal ortamı değiştirilen (pasa olarak yığılan) kayaç malzemeleri, yeni ortamın özelliklerinede bağlı olarak yağış ile tepkime sonucu daha hızlı bozunmaya uğramakta ve sonuç olarak alıcı ortamda yüksek konsantrasyonlu ve mineralojik özelliklere bağlı o...
KOHEZYONSUZ ZEMINLERIN ÇIFT YÖNLÜ DÖNGÜSEL BURULMA TESTI
Çetin, Kemal Önder(2013-12-31)
Ülkemizde gerçeklesen son depremlerde görüldügü üzere, çogunlukla zemin karakterinin iyi belirlenememesinin sonucunda hatali temel tasarimindan kaynakli , yapilarin yikilmakta ya da oturulamayacak durumda hasar gördügü gözlemlenmistir. Afyon-Dinar depremi sonrasinda birçok yapida karsilasildigi gibi, dinamik yük altinda yapilarin kenar ve köse kisimlarinin zemine asiri yüklendigi anda eksenel ve kesme yüklerinin zemine birlikte etkidigi görülmüstür. Bu anlarda, zemin dayanimi asilarak yapilarda çökme meydan...
Gözenek Kontrollü Paslanmaz Çelik Filtrelerin Hidrojen Filtrasyonu İçin Geliştirilmesi
Öztürk, Tayfur(2013-12-31)
Bu projenin amacı halen ticari olarak temini mümkün paslanmaz çelik filtrelere 500 nm üstü parçacıkları tutacak yapının kazandırılmasıdır. Çalışma birinci planda ark plazma yontemi ile üretilecek nanotozlarin filtreye beslenmesi ve bu şekilde iri gözeneklerin doldurlması ile gözenek buyukluklerinin arzu edilen seviyeye düşürlmesini hedeflemektedir.
EUMETSAT-H10 Kar kaplı Alan ürününün kavramsal bir hidroloji modeline asimilasyonu
Akyürek, Sevda Zuhal(2014-12-31)
Bu çalışmada 2009-2011 su yılları için kalibre edilecek ve 2012 su yılı için doğrulaması yapılacak olan kavramsal yarı dağılımlı hidrolojik modele, H10 kar kaplı alan ürünü asimile edilerek akım ve kar simulasyonlarında meydana gelecek değişim değerlendirilecektir. Literatürde yer alan asimilasyon yöntemlerinden Ensemble Kalman filtreleme ve parçacık filtreleme yöntemleri kullanılacaktır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. H. Aksel, M. M. Yavuz, and E. Demircan, “Değişik Kanat Profillerinin Darrieus tipi Su Türbinlerinin Performansına Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59002.