Sosyo Ekolojik Uygulamanın Kırsal Alanda Yaşayan Öğrencilerin Fiziksel Aktivite Bilgi Düzeyleri Ve Davranışlarına Etkileri.

2010-12-31
Bu çalışmanın amacı fiziksel aktiviteyi katılımı teşvik edecek şekilde yapılmış bir sosyo-ekolojik düzenlemenin kırsal alanda yaşayan ilköğretim ikinci kademe (6-8. sınıflar) öğrencilerinin fiziksel aktivite bilgisi ve davranışlarına olan etkilerini incelemektir. Çalışma örneklemini Ankara ili, Güdül ilçesi sınırları içinde kırsal alanda yer alan ve benzer özellikler taşıyan iki ilköğretim okulunda eğitim alan ilköğretim ikinci kademe öğrencileri oluşturacaktır. Çalışma da ön test son test kontrol grubu çalışma deseni kullanılacaktır. Okullardan biri çalışma okulu diğeri ise kontrol okulu olacaktır. Çalışma ve kontrol okullarının 6,7 ve 8'inci sınıflarından toplam 60 gönüllü öğrenci seçilecektir (çalışma grubu=30 öğrenci, kontrol grubu=30 öğrenci). Bu çalışma sonucunda sosyo- ekolojik bir uygulamanın kırsal alanda yaşayan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fiziksel aktivite bilgi ve davranışlarına etkileri saptanacaktır. Çalışma bulguları kırsal kesimdeki öğrencilerin fiziksel aktivite alışkanlıklarının geliştirilmesi, sosyo-ekolojik uygulamanın uygulanabilirliği ve verimliliği ve beden eğitimi öğretmenlerinin bu süreçteki rolü ile ilgili bilgi birikimine katkıda bulunacaktır.

Suggestions

Fotovoltaik malzemelerin fotolüminesans haritasının çıkarılması
Yerci, Selçuk; Bektaş, Gence; Soltanpoor, Wiria; Acar, Beran; Naghinazhadahmadi, Parisa; Hadibrata, Wisnu; Şahiner, Mehmet Cem; Koç, Mehmet(2017-12-31)
Önerilen birleştirilmiş tez projesinin amacı, yukarıda bilgilerin verilen 10 öğrencinin de tezleri çerçevesinde üretikleri örneklerin fotolüminesans haritalarının çıkarılmasıdır. Proje çerçevesinde, ODTÜ Güneş Enerjisi Araştırma ve Uygulama Merkezinde bulunan fotolüminesans sistemi iyileştirilecek, aşağıda detayları verilen ölçümler yapılacak, sonuçlar incelenecek, uygun olanlar rapor edilecek ve yayınlanacaktır.Proje kapsamında fotolüminesans yöntemi ile çalışılacak sistemler şunlardır.1) Güneş hücreleri i...
Dinamik geometri yazılımı ile İlköğretim matematik öğretmen adaylarının argümantasyon süreçlerinin incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine(2015-12-31)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri sorularını dinamik geometri yazılımı yardımıyla çözerken geliştirdikleri argümanları incelemektir. Çalışma 2013-2014 öğretim yılında Ankara’daki bir devlet üniversitesinde yapılacaktır. Öğrenciler ile 3 oturum yapılacak ve her oturumda 1 geometri etkinliği tartışılarak çözülecektir. Öğrenciler ayrıca soruları çözerken dinamik geometri yazılımı kullanacaklardır. Bu oturumlar video ve ses kayıt cihazları yardımıyla kayıt altına alınacak...
A Unique Spatial Practice For Transforming The Social And Cultural Patterns: Atatürk Forest Farm in Ankara
Kaçar, Duygu (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2011)
Atatürk Forest Farm is a unique spatial practice representing the main philosophy of the Turkish Republic. This private farm of Mustafa Kemal was established in 1925, with the goals of creating a new society by bringing together modern agricultural and industrial production techniques, combining them with leisure activities and developing an urban farm. Consequently, Forest Farm is discussed neither as a land problem nor as a heritage issue in the present paper. Its being is evaluated as a conscious contrib...
Investigation of science teachers' topic-specific pedagogical content knowledge regarding climate, weather and seasons: from the dual perspective
Sağbilge, Kübra; Öztekin, Ceren; Department of Science Education (2022-2-10)
This study aimed to investigate experienced science teachers’ subject matter knowledge (SMK) containing syntactic and substantive knowledge and pedagogical content knowledge (PCK) regarding the seasons, weather and climate addressing the dual perspective. In this single case study, three science teachers who worked on public schools constituted the sample. Data were gathered via pre-interview, post-interview, classroom observations and teacher documents. Findings regarding teachers’ substantive knowledge i...
Learner's satisfaction, social presence and attitude in a project based collaborative learning through computer mediated communication: a case study
Örentürk, Burcu; Yıldırım, Zahide; Department of Computer Education and Instructional Technology (2003)
This study examines elementary school students̕ project-based learning (PBL) experiences through Computer-Mediated Communication (CMC). The purpose of the study is to explore whether the use of computer-mediated communication tools in a project-based collaborative learning process enhances 5th grade students̕ attitudes toward computer and computer class within an online supported environment, analyze the level of learners̕ satisfaction about the project-based collaborative learning through CMC, and examine ...
Citation Formats
M. L. İnce, “Sosyo Ekolojik Uygulamanın Kırsal Alanda Yaşayan Öğrencilerin Fiziksel Aktivite Bilgi Düzeyleri Ve Davranışlarına Etkileri.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59704.