İnternet Üzerinden Spor Tüketimini Güdüleyen Etmenler Ve Spor Tüketimine Yönelik Endişeler.

2011-12-31
Bu araştırmada genel olarak, internet üzerinden spor ürünleri alışverişi yapan tüketicileri güdüleyen etmenler ve bu tüketicilerin internetten alışverişlerinde duydukları endişeler araştırılacaktır. Araştırmada, internetten spor ürünleri alışverişi yapan bireylerin güdüleri ve endişeleri sorgulandığından, araştırmanın evreninin Türkiye'nin en yaygın internet-alışveriş sitesi hepsiburada.com'dan “yalnızca” spor ürünleri alışverişi yapan bireylerin oluşturması öngörülmektedir. Bu araştırmada iki adet ölçme aracı kullanılacaktır. Bunlar; İnternetten Spor Tüketimi Güdülenme Ölçeği ve İnternetten Spor Tüketimi Endişe Ölçeği'dir. Her iki ölçek Hur, Ko ve Valacich (2007) tarafından geliştirilmiştir. İnternetten Spor Tüketimi Güdülenme Ölçeği- İSTGÖ (Scale of Motivation for Online Sport Consumption – SMOSC), internet üzerinden spor ürünleri alışverişi yapan bireyleri, bu alışverişe iten unsurları (güdüleyiciler), İnternetten Spor Tüketimi Endişe Ölçeği (İSTEÖ) ise internet üzerinden spor ürünleri alışverişi yapan bireylerin, alışverişleri esnasında duydukları endişeleri ölçmektedir.

Suggestions

Özdüzenleyici öğrenme stratejileri ölçeğinin ÖÖSÖ geliştirilmesi ve geçerlik analizi
Kadıoğlu, Cansel; Kondakçı, Esen; Çapa Aydın, Yeşim (2011-01-01)
The purpose of this study was to develop a scale assessing high school students’use of self- regulatory strategies while studying.In the pilot study,the scale was administeredto 422 students. Eight factors were obtained through explanatory factor analysis: namely, motivation regulation, effort regulation, planning, attention focusing, summary strategy, highlighting strategy, using additional resources, and self-instruction. In the validation study, the 29-item final version of the scale was administered to...
Bulut üzerinde algısal veriler ile iletişim kuran Mobil Uygulamalar ve Otomatik Test Yöntemleri: Bir Keşif Çalışması
Betin Can, Aysu; Hökelekli, Gülçin; Özcan, Ibrahim Barbaros; Ünver, Fatih(2016-12-31)
Bu projede akıllı telefon ve tabletler üzerinde çalışan mobil uygulamaların pasif olarak algılanması ve bulut üzerine veri toplanması ve kullanıcının etkisi olmadan çevresinde bulunan sistemler ile iletişime geçen uygulamalar incelenecektir. Deneysel prototipler geliştirilerek eğitim, veri toplama, iletişim protokolleri, bulut erişimi ve analizleri Kuzey Kıbrıs ekibi tarafından incelenecektir. Ankara kampusu ekibi bu aşamaların fonksiyonel testlerinin otomatize edilmesi üzerine çalışacaktır. Geliştirilen s...
Advanced methods for diversification of results in general-purpose and specialized search engines
Yiğit Sert, Sevgi; Altıngövde, İsmail Sengör; Ulusoy, Özgür; Department of Computer Engineering (2020-12-28)
Diversifying search results is a common mechanism in information retrieval to satisfy more users by surfacing documents that address different possible intentions of users. It aims to generate a result list that is both relevant and diverse when ambiguous and/or broad queries appear. Such queries have different underlying subtopics (a.k.a., aspects or interpretations) that search result diversification algorithms should consider. In this thesis, we first address search result diversification as a useful met...
Kızıl ötesi bölgede soğurma yapan yenilikçi malzemelerin geliştirilmesi ve yeni cihaz yapısı tasarımları ile en az %5 verime sahip yarı-şeffaf güneş hücrelerinin gerçekleştirilmesi
Yıldız, Esra Dilber; Toppare, Levent Kamil; Udum, Yasemin; Ünalan, Hüsnü Emrah; Günbaş, Emrullah Görkem(2019)
Organik güneş hücreleri (OPV) üretim kolaylıkları, esnek yüzey uygulamalara olanaksağlamaları, yarı-şeffaf ve düşük maliyetlerle üretilebilmeleri gibi avantajlarıyla dikkatçekmektedirler. Silikon tabanlı hücrelere alternatif olmaktan çok bu tip hücreleri tamamlayıcınitelikte olan OPVlerin yakın gelecekte tüketicilerin kullanımında olması beklenmektedir.OPVlerin silikon tabanlı güneş hücrelerinin kullanılamayacağı yüzeylerde kullanılabilir halegetirilmesi OPVlerin ticari olarak önem kazanmalarının önünü açac...
THE POTENTIAL IMPACT OF RECOMMENDATION SYSTEMS IN ECOMMERCE ON CONSUMER BEHAVIOR
MADEN BİLGİÇ, BURCU; Oran, Adil; Department of Business Administration (2022-12-23)
This research aims to investigate the potential impact of recommendation systems on consumers' different perceptions, such as perceived value, privacy concern, confidence in decision, and purchase intention. As recommendation systems, five different filtering techniques were analyzed; content-based filtering, item-based and user-based collaborative filtering, and friend-based and influenced-based social recommendation systems. To test hypotheses proposed, survey data were collected from 743 consumers in gen...
Citation Formats
M. S. Koçak, “İnternet Üzerinden Spor Tüketimini Güdüleyen Etmenler Ve Spor Tüketimine Yönelik Endişeler.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59708.