İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre İle İlgili Sahip Oldukları Epistemeolojik İnançlar

2009-12-31
Araştırmanın kapsamı Bu araştırmanın örneklemini dördüncü sınıf ilköğretim fen bilgisi öğretmenliğinde okuyan öğretmen adayları oluşturacaktır. Bu çalışma nitel bir çalışma olacaktır. Çalışmaya katılım gönüllülük esaslarına bağlı olarak yapılacaktır. Katılımcılarla yapılacak mülakatlar ses kayıt yöntemiyle kaydedilecek ve bu çalışma için veri oluşturacaktır. Verilerin analizi için nitel araştırmanın veri analizlerinden teori üretme tekniğinin veri analiz metodu kullanılacaktır. Bu metoda göre her bir öğrencinin mülakatı kendi içerisinde değerledirilirken aynı zamanda farklı öğrencilerin verdiği cevaplarla sürekli olarak karşılaştırılacaktır. Bu karşılaştırmalar kod ve kategorilerin doyuma ulaştığı noktada durdurulacaktır. Bulunan kategoriler arasında gözlemlenecek ilişkilerden yola çıkılarak bir model geliştirmeye de çalışılacaktır. Önerilen konunun güncel ve evrensel olarak ulaşmış noktada üreteceği ek bilgi ve/veya teknoloji Kişisel epistemolojik inançlar ile ilgili literatüre bakıldığında araştırmacıların akademik disiplin olarak genelde fizik, kimya, biyoloji, tarih gibi disiplinler üzerine yoğunlaştığı çevre boyutunu göz ardı ettiği görülmektedir. Bu eksikliğin giderilmesine, bu çalışma ve bu çalışma ile elde edilen bilgiler doğrultusunda oluşabilecek yeni çalışmalar katkıda bulunacaktır. Buna ek olarak, kişisel epistemolojik inançlar hakkında yapılan çalışmalarda genellikle epistemolojik inançların bütün akademik disiplinlerde aynı olduğu varsayılarak geliştirilmiş anketler kullanılmıştır. Bu çalışma ile elde edilen bilgiler özellikle kişilerin çevre alanında sahip oldukları epistemolojik inançlarının etkin bir şekilde belirlenebilmesi için gelecekte oluşturulabilecek yeni anketlere kaynak olacaktır ya da var olan anketlerin epistemolojik inançların farklı alanlarda farklılık gösterebildiğine yönelik gelişimine katkıda bulunacaktır

Suggestions

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları
Mehmetlioglu, Deniz; Haser, Çiğdem (Pamukkale University Journal of Education, 2013-1-1)
Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe kendilerini ne düzeyde hazır algıladıkları ve hazır bulunuşluğun sınıf düzeyleri, cinsiyet, mezun oldukları lise türü ve çekirdek ailelerinde öğretmen varlığı gibi değişkenlere göre farkını incelemektir. Veriler yedi ayrı ildeki toplam 10 üniversitenin 3. ve 4. sınıflarındaki 728 ilköğretim matematik öğretmen adayından araştırmacılar tarafından geliştirilen hazır bulunuşluk ölçeğiyle toplanmış ve betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yönteml...
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dörtgen Tanımları Ve Bu Tanımların Dörtgenleri İlişkilendirmedeki Ve Sınıflandırmadaki Rolüne İlişkin Kavrayışları.
Çakıroğlu, Erdinç(2011-12-31)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgen tanımlarını matematiksel olarak doğru değerlendirme ve oluşturma becerileri ile tanımların dörtgenleri sınıflandırmadaki rolünü anlama becerilerini incelemektir. Ayrıca dinamik geometri ortamıyla desteklenmiş öğrenme aktivitelerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine katkısı incelenecektir.
İlköğretim Öğrencilerinin Doğaya Bağlılıkları üzerine bir Çalışma
Şahin, Elvan(2014-12-31)
Bu çalışma kapsamında, ilköğretim öğrencilerinin doğaya bağlılıkları tespit edilecektir. Aynı zamanda çevreye yönelik tutum ve davranışları ile doğaya bağlılıkları arasındaki bağlantı incelenecektir. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılı 2. döneminde ilköğretim öğrencilerinin katılımı ile gerçekleşecektir. Araştırmacıların hazırlamakta olduğu maddeleri içeren ‘Doğaya Bağlılık Ölçeği’, Samsun il merkezinde yer alan devlet ve özel ortaokullarında sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanacaktır.
İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi için teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine; Aytekin, Emine(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi içinteknoloji kullanılmasına yönelik tutumlarını incelemektir. Daha özelde iseamaç, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde teknoloji kullanımınayönelik tutumlarının sınıf seviyesine ve cinsiyete göre değişiklikgösterip göstermemesini ortaya koymaktır.Bu araştırmanın katılımcılarınıAnkara’da bulunan üç devlet ve ortaokul öğrencilerioluşturmaktadır.Veriler, öğrencilerin matematik derslerinde teknolojikullanımına yönelik tutumlarını belirlem...
Citation Formats
Ö. Yılmaz Tüzün, “İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre İle İlgili Sahip Oldukları Epistemeolojik İnançlar,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61416.