Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dörtgen Tanımları Ve Bu Tanımların Dörtgenleri İlişkilendirmedeki Ve Sınıflandırmadaki Rolüne İlişkin Kavrayışları.
Date
2011-12-31
Author
Çakıroğlu, Erdinç
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
185
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgen tanımlarını matematiksel olarak doğru değerlendirme ve oluşturma becerileri ile tanımların dörtgenleri sınıflandırmadaki rolünü anlama becerilerini incelemektir. Ayrıca dinamik geometri ortamıyla desteklenmiş öğrenme aktivitelerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının dörtgenleri tanımlama ve sınıflandırma becerilerine katkısı incelenecektir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61480
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Sistemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi: İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum
Teksöz, Gaye(2017-12-31)
Bu projede sürdürülebilir bir gelecek için, sistemsel düşünme yetenekleri gelişmiş öğretmenler yetiştirilmesi için çağımızın en önemli küresel problemi olan iklim değişikliği ile mücadele ve uyum konusu temel alınmıştır. Projede ek olarak, öğretmen adaylarının sistemsel düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik ders planı hazırlama yeteneklerinin geliştirilmesi de hedeflenmektedir. Projenin uygulaması Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde Bahar dönemlerinde “seçmeli ders” kategorisinde açılmakt...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının epistemolojik kavramlamaları: üniversite ve sınıf düzeyinin etkisi
Isıksal Bostan, Mıne; Kurt, Gönül; Doğan, Oğuzhan; Çakıroğlu, Erdinç (2007-01-01)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik epistemolojik kavramlamalarını belirlemek ve öğrenim görülen üniversite ile üniversite sınıf seviyesinin bu kavramlamalara olan etkisini incelemektir. Araştırma, 2005-2006 yılı bahar döneminde Ankara’daki iki büyük devlet üniversitede 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda okuyan ve rasgele örneklem yoluyla seçilen 275 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veriler 56 maddeden oluşan “Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yöneli...
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları
Mehmetlioglu, Deniz; Haser, Çiğdem (Pamukkale University Journal of Education, 2013-1-1)
Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe kendilerini ne düzeyde hazır algıladıkları ve hazır bulunuşluğun sınıf düzeyleri, cinsiyet, mezun oldukları lise türü ve çekirdek ailelerinde öğretmen varlığı gibi değişkenlere göre farkını incelemektir. Veriler yedi ayrı ildeki toplam 10 üniversitenin 3. ve 4. sınıflarındaki 728 ilköğretim matematik öğretmen adayından araştırmacılar tarafından geliştirilen hazır bulunuşluk ölçeğiyle toplanmış ve betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yönteml...
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
Pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking about rate of change in the context of a modeling activity
Kertil, Mahmut; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2017-01-01)
As a part of a larger study aiming at developing pre-service teachers’ pedagogical knowledge about mathematical modeling, this study investigates pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking regarding rate of change in the context of a modeling task on population growth. The participants of the study were 9 prospective middle school mathematics teachers in their senior year attending a public university. The study was conducted as a part of an undergraduate course on mathematical modeling f...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Çakıroğlu, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dörtgen Tanımları Ve Bu Tanımların Dörtgenleri İlişkilendirmedeki Ve Sınıflandırmadaki Rolüne İlişkin Kavrayışları.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61480.