Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları
Download
1471-2156-14-95.pdf
Date
2013-1-1
Author
Mehmetlioglu, Deniz
Haser, Çiğdem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
212
views
143
downloads
Cite This
Çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe kendilerini ne düzeyde hazır algıladıkları ve hazır bulunuşluğun sınıf düzeyleri, cinsiyet, mezun oldukları lise türü ve çekirdek ailelerinde öğretmen varlığı gibi değişkenlere göre farkını incelemektir. Veriler yedi ayrı ildeki toplam 10 üniversitenin 3. ve 4. sınıflarındaki 728 ilköğretim matematik öğretmen adayından araştırmacılar tarafından geliştirilen hazır bulunuşluk ölçeğiyle toplanmış ve betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Sonuçlar, adayların kendilerini öğretmenlik mesleğine yüksek seviyede hazır bulmadıklarını göstermiştir. Bağımsız t-testler, 4. sınıftaki adayların hazır bulunuşluk düzeyinin üçüncü sınıftakilerden daha yüksek olduğunu gösterirken, cinsiyet, mezun olunan lise türü ve ailede öğretmen varlığının anlamlı bir fark yaratmadığını göstermiştir. Bu da, öğretmenlik programlarındaki okul deneyimi dersinin öğretmen adaylarının hazır bulunuşluklarında anlamlı bir fark yarattığını göstermektedir.
Subject Keywords
Hazır bulunuşluk
,
Öğretmen adayları
,
Matematik eğitimi
,
Öğretmen eğitimi
URI
https://hdl.handle.net/11511/51077
Journal
Pamukkale University Journal of Education
DOI
https://doi.org/10.9779/puje531
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking about rate of change in the context of a modeling activity
Kertil, Mahmut; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2017-01-01)
As a part of a larger study aiming at developing pre-service teachers’ pedagogical knowledge about mathematical modeling, this study investigates pre-service elementary mathematics teachers’ ways of thinking regarding rate of change in the context of a modeling task on population growth. The participants of the study were 9 prospective middle school mathematics teachers in their senior year attending a public university. The study was conducted as a part of an undergraduate course on mathematical modeling f...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi TPAB öğretmen adaylarının yıl dağılımları ve farklı ders işleyiş biçimlerine göre TPAB seviyelerinin incelenmesi
Güner, Pınar; Akyüz, Didem (2015-05-18)
Teknoloji artık bir çok okulda yaygın olarak kullanılmaktadır. Fakat bir çok öğretmen teknolojiyi etkili olarak kullanma konusunda sıkıntı yaşamaktadır. Bu durum özellikle öğretmenin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin (TPAB) yetersiz olmasından kaynaklanmaktadır (Mishra ve Koehler, 2006). Öğretmenlerin artık sadece matematik öğretiminde uzman olması yetmemektedir. Bunun yanında teknoloji tabanlı zengin etkinlikler de geliştirilebilmeleri ve bu etkinlikleri öğrencilerin matematiksel varsayımlarda ve argüma...
İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi için teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine; Aytekin, Emine(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi içinteknoloji kullanılmasına yönelik tutumlarını incelemektir. Daha özelde iseamaç, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde teknoloji kullanımınayönelik tutumlarının sınıf seviyesine ve cinsiyete göre değişiklikgösterip göstermemesini ortaya koymaktır.Bu araştırmanın katılımcılarınıAnkara’da bulunan üç devlet ve ortaokul öğrencilerioluşturmaktadır.Veriler, öğrencilerin matematik derslerinde teknolojikullanımına yönelik tutumlarını belirlem...
Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini kullanarak günlük hayat olaylarını açıklama düzeyleri
Ekiz Kıran, Betül; Kutucu, Elif Selcan; Kılınç, Selçuk; Soysal, Ceren; Boz, Yezdan (null; 2016-09-30)
Öğrencilerin okulda öğrendikleri fen kavramlarını gündelik hayat ile ilişkilendirmeleri, öğrencilerin bu kavramları daha kalıcı öğrenmelerine ve gündelik yaşantılarında karşılaştıkları problemlere mantıksal çözüm üretmelerine olanak sağlar. Bu çalışmanın amacı geleceğin öğretmenleri olan kimya öğretmen adaylarının gündelik hayatta karşılaştığımız olayları kimya bilgilerini kullanarak açıklama düzeylerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. 4.sınıf kimya öğretmenliği öğre...
Matematik öğretiminde matematik tarihinin yeri Türk Portekiz İspanyol ve Fransız matematik öğretmenlerinin görüşleri
Hatısaru, Vesife; Erbaş, Ayhan Kürşat (null; 2012-06-15)
Bu çalışmanın amacı farklı uluslardan (5 Türk, 2 Portekiz, 1 İspanyol ve 1 Fransız) bir grup matematik öğretmeninin, matematik öğretim ve öğreniminde matematiğin tarihinden yararlanılmasıyla ilgili görüşlerini karşılaştırmaktır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Her bir görüşme ortalama 50 d.k. sürmüş ve video/ses kaydına alınmıştır. Elde edilen veriler çözümlenerek Liu’nin (2003) okul matematiği programlarında matematik tarihinin kullanılması için öne sürdüğü beş neden bağ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Mehmetlioglu and Ç. Haser, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Hazır Bulunuşlukları,”
Pamukkale University Journal of Education
, pp. 91–102, 2013, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/51077.