Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının Genetik Konusu Üzerine Teknolojik Pedogojik Alan Bilgileri.
Date
2011-12-31
Author
Yılmaz Tüzün, Özgül
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
5
views
0
downloads
Bu çalışma öğretmen adaylarının belli bir konu üzerindeki teknolojik pedagojik alan bilgileri hakkında bilgi toplamayı amaçlamaktadır. Bu sayede etkili teknoloji entegrasyonu için gerekli olan bilgi türlerine öğretmen adaylarının sahip olup olmadığı araştırılacaktır. Bu çalışmaya İç Anadolu Bölgesindeki üniversitelerden ODTÜ, Hacettepe, Gazi, Osmangazi, Selçuk, Erciyes, Aksaray ve Ahi Evran üniversitelerindeki ilkögretim bölümü fen bilgisi öğretmenliği programlarında eğitim gören öğretmen adayları katılacaktır. Bu çalışmada anketleme yöntemiyle veri toplanacaktır. Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının genetik konusu üzerine teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve genetik bilgilerinin ayrı ayrı ölçülmesi için 2 adet anket kullanılacaktır. Bu anketler birlikte tek seferde uygulanacaktır. Bu anketlerden ilki MaKinster, Boone ve Trautmann (2010) tarafından geliştirilen 79 maddelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) anketi olup bu anket genetik konusu ile ilgili maddeler ve kısımlar eklenerek değiştirilip Türkçe’ye adaptasyonu pilot çalışma sonucunda sağlandıktan sonra Fen ve Teknoloji Öğretmen adaylarına uygulanacaktır. Genetik Konusu Üzerine Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi anketi bir bölümü kişisel bilgileri içeren sorular olmak üzere 8 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümlerde teknolojik pedagojik alan bilgisinin alt boyutları ile ilgili 5li likert tipi sorular bulunmaktadır. Katılımcılar soruların karşısındaki “kesinlikle katılmıyorum”dan “kesinlikle katılıyorum”a kadar ilerleyen 5 seçenekten kendilerine uygun olanları işaretleyeceklerdir. İkinci anket Sadler, T. D., & Zeidler, D. L.(2005) tarafından geliştirilen genetik kavramlar testidir. Bu ankette öğretmen adaylarının genetik kavramları ile ilgili bilgilerini ölçen çoktan seçmeli 20 madde bulunmaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61467
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design