Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Türkiye'de Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminin Adayları Mesleğe Hazırlanması Açısından Değerlendirilmesi
Date
2012-12-31
Author
Ok, Ahmet
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
1
views
0
downloads
Hızla değişen dünyada, eğitimin en temel yapı taşlarından olan öğretmen ve öğretmen eğitimi de hızla değişmektedir. Ayrıca eğitim programlarına her gün yeni beceriler eklenmektedir. Bu noktadan hareketle günümüzde öğretmen yetiştirmekte olan eğitim kurumlarının yürütmekte oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitim programlarının adayları mesleğe ne ölçüde hazırladığının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, Türkiye genelinde belirli ölçütler göre seçilen yedi üniversitenin (Uludağ, Dokuz Eylül, Sakarya, Bolu İzzet Baysal, İnönü-Malatya, Selçuk ve Gazi Üniversitesi) ve bu Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde sürdürülmekte olan yedişer (7) öğretmen yetiştirme programında (toplam 49 program) tarama yöntemine dayalı bir çalışma yapılacaktır. Araştırmaya öğretmen yetiştirme programlarında öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğretmen adayları katılacaktır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan; Kişisel Bilgiler, Mesleki Yeterlikler, Program, Tutum, 21. Yüz yıl Becerileri, Dersler olmak üzere altı bölümden oluşan veri toplama ölçeği kullanılarak 2012 bahar döneminde araştırmacılar tarafından toplanacaktır. Bu araştırma sonucunda öğretmen yetiştirme programlarında yapılacak değişikliklerin, yeniliklerin ve izlenecek muhtemel öğretmen yetiştirme modellerin ortaya çıkması beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61496
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design