Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkiye'de Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminin Adayları Mesleğe Hazırlanması Açısından Değerlendirilmesi
Date
2012-12-31
Author
Ok, Ahmet
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
30
views
0
downloads
Cite This
Hızla değişen dünyada, eğitimin en temel yapı taşlarından olan öğretmen ve öğretmen eğitimi de hızla değişmektedir. Ayrıca eğitim programlarına her gün yeni beceriler eklenmektedir. Bu noktadan hareketle günümüzde öğretmen yetiştirmekte olan eğitim kurumlarının yürütmekte oldukları hizmet öncesi öğretmen eğitim programlarının adayları mesleğe ne ölçüde hazırladığının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, Türkiye genelinde belirli ölçütler göre seçilen yedi üniversitenin (Uludağ, Dokuz Eylül, Sakarya, Bolu İzzet Baysal, İnönü-Malatya, Selçuk ve Gazi Üniversitesi) ve bu Üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde sürdürülmekte olan yedişer (7) öğretmen yetiştirme programında (toplam 49 program) tarama yöntemine dayalı bir çalışma yapılacaktır. Araştırmaya öğretmen yetiştirme programlarında öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğretmen adayları katılacaktır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan; Kişisel Bilgiler, Mesleki Yeterlikler, Program, Tutum, 21. Yüz yıl Becerileri, Dersler olmak üzere altı bölümden oluşan veri toplama ölçeği kullanılarak 2012 bahar döneminde araştırmacılar tarafından toplanacaktır. Bu araştırma sonucunda öğretmen yetiştirme programlarında yapılacak değişikliklerin, yeniliklerin ve izlenecek muhtemel öğretmen yetiştirme modellerin ortaya çıkması beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61496
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye'de Toplumsal Sınıf Farklılıklarının Yaşam Tarzlarını Belirlemedeki Etkisi Ve Bu Farklılıkların Gündelik Yaşamdaki Eşitsizlikleri Yeniden Üretmeye Yönelik Rolünün İncelenmesi
Kalaycıoğlu, Hediye Sibel(2011-12-31)
Amaç ve Gerekçe: Önerilen çalışmada, Türkiye'de toplumsal sınıf farklılıkları ile farklılaşan yaşam tarzları arasındaki ilişkiyi aydınlatmak hedeflenmektedir. Birincil amaç kültürel sermaye, ekonomik sermaye, sosyal sermaye veya toplumsal sınıf pozisyonu gibi yapısal değişkenlerin, beğeni örüntüleri ve yaşamtarzları gibi son derece öznel görünen bir alanın oluşumunda ne kadar ve ne şekilde etkili olduğunu saptamaktır. Aynı zamanda, beğeni ve tüketim pratiklerine yönelik farkların, günümüz Türkiyesinde ...
Türkiye de Siyasal Parti ve Olusumların Yerel Yönetimlere Yaklaşımları
Bayırbağ, Mustafa Kemal (1998-06-01)
Günümüzde yerel yönetimlerin ülkelerin yönetim yapıları içerisinde aldıkları roller artmakta ve buna koşut olarak yerel yönetimlerin toplumsal, ekonomik ve politik dizgelerle olan etkilcşimleri de farklılaşmaktadır. Politik yapıların hızlı evrimi yerel yönetimlere farklı işlevler yüklemektedir. Bu çalışma kapsamında yerel yönetimlerin oluşumlarını etkileyen faktörler, yerel yönetİm ve merkezi yönetim ilİşkisİ ve yerel yönetimlerİn demokratik kurum ve sİvil toplum örgütü olarak kabul edilmesi sonucu üstlendi...
Türkiye’de vergi ahlakının belirleyicileri
Kaynar Bilgin, Handan (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2011-8)
Vergilerin zorunlu bir ödeme şekline dönüşmesi ile birlikte yükümlülerin vergiye karşı olan tepkileri de ortaya çıkmaya başlamıştır. Yükümlülerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen pek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerden biri olan vergi ahlakı vergi psikolojisi alanında önemli bir yere sahiptir. Vergi ahlakı yükümlülerin vergiye bakışını etkileyen bir faktör olduğundan, vergi ahlakının belirleyicilerini tespit etmek oldukça önemlidir. Vergi ahlakı vergi ödeme konusundaki içsel bir motivasyon olar...
English language teachers’ perceptions of differentiated instruction at a foundation school in Turkey: A case study
Tokatlı, Esma; Gündüz, Müge; Department of English Language Teaching (2022-12)
Process of learning a new language can be a challenging journey shaped by various differences students bring into the classrooms. This situation can pave the way for adopting the differentiated instruction approach. Since teachers are the ones managing the process of differentiated instruction, they hold a significant place as stakeholders. Therefore, this case study aims to investigate the ways the instruction is differentiated in English lessons in a private middle school in Ankara and how the teachers pe...
Türkiye’de Eğitim Fakültelerine Bakış: ODTÜ Örneği
Göktürk Ağın, Duygun; Kandemir, Anıl(2017-12-31)
Eğitim tarihsel, kültürel ve sosyo-ekonomik yapılar ve işleyiş süreçlerinin etkisinde şekillenmektedir. Eğitim süreçlerinin anlamı da toplumsal yapılar ve reflekslere bağımlı süreçler olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda üniversite bünyesinde fakülte statüsünde yapılandırılmış olan Eğitim Fakültelerinin makro düzeydeki politikalar ile ilişkisi ve mikro düzeyde ise kurumsal dinamikleri incelenmelidir. Bu proje eğitim süreçlerini toplumsal alanın ilişkiler ağından soyutlamadan ve kurumsal yapının inşa s...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Ok, “Türkiye’de Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminin Adayları Mesleğe Hazırlanması Açısından Değerlendirilmesi,” 2012. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61496.