Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Videos
Videos
Thesis submission
Thesis submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Contact us
Contact us
Türkiye’de Eğitim Fakültelerine Bakış: ODTÜ Örneği
Date
2017-12-31
Author
Göktürk Ağın, Duygun
Kandemir, Anıl
Yıldırım Taştı, Özlem Fatma
Bilgin, Ezgi Büşra
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
34
views
0
downloads
Cite This
Eğitim tarihsel, kültürel ve sosyo-ekonomik yapılar ve işleyiş süreçlerinin etkisinde şekillenmektedir. Eğitim süreçlerinin anlamı da toplumsal yapılar ve reflekslere bağımlı süreçler olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda üniversite bünyesinde fakülte statüsünde yapılandırılmış olan Eğitim Fakültelerinin makro düzeydeki politikalar ile ilişkisi ve mikro düzeyde ise kurumsal dinamikleri incelenmelidir. Bu proje eğitim süreçlerini toplumsal alanın ilişkiler ağından soyutlamadan ve kurumsal yapının inşa süreçlerini dikkate alarak, kurumsal mekanizmaların toplumsal dinamikleri yeniden üretimini ele almayı hedeflemektedir. Üniversitelerin kurumsal kimlikleri ve yapısal işleyiş mekanizmaları toplumsal alanın temsiliyeti ve yeniden formüle edilmesi bağlamında etkin alanlardır. Bu nedenle ODTÜ bünyesindeki Eğitim Fakültesi’nin konumlanışı ve işleyişinin araştırılması mevcut eğitim politikalarının analizine ve eğitim yönetiminde yeni yaklaşımların oluşmasına katkıda bulunacaktır. Bu kapsamda projenin amacı öncelikle toplumsal ve siyasal alanda etkin olan makro politikaların kurumsal yapı ve kültürü belirleme, şekillendirme ve nüfuz etme biçimlerini irdelemektir. Aynı zamanda, mikro politikalar olarak değerlendirilebilecek olan iç kurumsal dinamiklerin makro politikalar ile olan ilişkisi (bağımlılığı/bağımsızlığı) ve yapısal işleyiş süreçleri incelenecektir. Son olarak, makro-mikro düzeyler arası etkileşimin ara yüzlerinin neler olabileceği değerlendirilecektir.
Subject Keywords
Eğitim
,
Sosyoloji
,
Mimarlık
,
İşletme
,
Uluslararası İlişkiler
,
Hukuk
URI
https://hdl.handle.net/11511/62089
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Göktürk Ağın, A. Kandemir, Ö. F. Yıldırım Taştı, and E. B. Bilgin, “Türkiye’de Eğitim Fakültelerine Bakış: ODTÜ Örneği,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62089.