Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ahlak: Temel Unsurlar, Benlik ve Benlik İmgesi
Date
2014-12-31
Author
Özkan, Türker
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
122
views
0
downloads
Cite This
Ahlak, psikoloji literatüründe uzun yıllar boyunca iki kavramla bağdaştırılagelmiştir: adalet/doğruluk (fairness) ve zarar vermeme/şefkat (özen/ilgi -care). Bununla beraber ahlakla uzak ya da yakından ilişkili çeşitli konular (özgecilik, olumlu sosyal davranış, saldırganlık, empati, önyargı vb.) özellikle sosyal psikoloji literatürü içinde sıkça incelenmiştir (Haidt ve Kesebir, 2010). Yıllar içinde hem psikoloji biliminde hem de antropoloji, sinirbilim gibi diğer bilim dallarında meydana gelen gelişme ve değişikliklerle beraber, ahlakın daha geniş bir çerçevede ele alınması gerektiği yönünde görüşler ortaya atılmıştır. Bu ilerlemelerle beraber moral yargı konusunda sıradan insanların ne düşündüğü, sezgiler/ duygular, moralitenin insan hayatındaki işlevlerinin ne olduğu gibi unsurlar önem kazanmıştır. Mevcut çalışma, ahlak/moralite konusunda yaşanan bu bilimsel açılıma hem nitel hem de nicel çalışmalarla katkıda bulunmayı hedeflemiştir. Bu çalışma, yürütülmekte olan doktora çalışmasının ana verisini oluşturacak ve doktoranın tamamlanması için anlamlı katkı yapacaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61532
Collections
Department of Psychology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim Öğrencileri için İklim Değişikliği Bilgi ve Tutum Ölçeği Çalışması
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2013-12-31)
İklim değişikliği, dünya üzerinde yaşamış olan ve yaşayan toplumların şimdiye kadar yüz yüze kaldığı en ciddi küresel çevre sorunlarının başında gelmektedir. Gelişmekte olan ülkeler ve az gelişmiş ülkeler, .iklim değişikliği ve küresel ısınmaya en az sebep olan ülkeler olmalarına rağmen bundan en fazla etkilenecek bölgeler olmaları beklenmektedir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye’nin de iklim değişikliğinin yol açacağı olumsuzluklardan etkilenmesi muhtemeldir. Bu riski en aza indirmek, iklim o...
Sınıf İçindeki İletişimin Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Yaratmadaki Rolü: Sosyal Bilgiler Derslerinin Konuşma Çözümleme Çalışması
Engin Demir, Cennet; Mercan, Pinar(2016-12-31)
B çalışmada sosyal bilgiler derslerinde cinsiyete ve sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel statüye dayalı iletişim örüntüleri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve sınıf içi iletişim örüntülerinin fırsat eşitsizliği yaratmadaki rolünü incelemek amaçlanmaktadır.
Kentsel Dönüşümün Mekana Yansıması: Bir Küresel Kent ve Bir Başkent Karşılaştırması
Topal Yılmaz, Aylin; Voyvoda, Ebru(2014-12-31)
Küresel kapitalizmin dünya ölçeğindeki hakimiyeti ve 1980’li yıllarda uygulanmaya başlanan neoliberal politikalarla ulusal ve uluslararası gayrimenkul sektörünce kentsel toprak rantının ve kentsel mekanın kendisinin en önemli sermaye birikim aracı haline geldiği gözlenmektedir. Bu süreç, kent mekanına dönük yoğun ilginin arttığı, küresel kentlerin ve yeni kentsel hiyerarşilerin belirginleştiği bir döneme işaret ederken, büyük kentsel altyapı yatırımları (ulaşım, baraj, vb.) ve büyük kentsel projelerin (alış...
Okuma ve Soru Yanıtlama Sürecinde Oluşan Düşünme Süreçleri ve Beyin Aktivasyonları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Disiplinler Arası bir Çalışma
Cedden, Gülay; Yağcıoğlu, Süha; Eken, Aykut; Çakar, Tuna(2015-12-31)
Bu projenin amacı, okuduğunu anlama kapsamında öğrencilere verilen doğrudan çıkarım ve üst düzey becerileri ölçen açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların beyin faaliyetlerini nasıl değiştirdiği incelemektir. Bu anlamda okuduğunu anlamaya yönelik metinlere dayanan ve metin içinde doğrudan verilen bilgilerin ayırt edilmesi ile kapalı anlamların ayırt edilmesine yönelik hazırlanan çoktan seçmeli ve yanıtı sınırlandırılmış açık uçlu sorular uyarıcı olarak kullanılacak, deneysel desende beyin faaliyetleri EEG yö...
Sahanın “Sıcak Gündeminde” Sosyal Bilimcinin Deneyimleri: Niteliksel Araştırmalar ve Özdüşünümsellik
Rittersberger, Helga İda(2015-12-31)
Alan araştırması deneyimleri üzerine yürütülmesi önerilen bu proje, araştırmacı ve araştırılan kişi arasındaki güç ilişkisinin toplumsal hareketler bağlamından etkilenip etkilenmediğini, etkilendiyse bunun araştırmacının deneyimine yansımalarının ne olduğunu düşünümsel metodoloji çerçevesinde anlamak amacı taşır. Bu amaçla, beklenmedik şekilde gelişen ve gündelik hayata yansımaları olan toplumsal hareketler süresinde niteliksel araştırma yürüten sosyal bilimcilerin deneyimlerine ulaşılmaya çalışılacaktır. ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
T. Özkan, “Ahlak: Temel Unsurlar, Benlik ve Benlik İmgesi,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61532.