ANNE-ÇOCUK KONUŞMALARINDA ANNENİN KULLANDIĞI MİMİK VE DOKUNMA DAVRANIŞININ ÇOCUĞUN BELLEK ÖZELLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

2015-12-31
Anne-çocuk konuşmalarındaki bellek özelliklerine bakıldığında (annenin ve çocuğun kullandığı benlikle ilgili sözcük, başkalarıyla ilgili sözcük, biz’le ilgili sözcük, toplam sıfat ve belirteç, toplam açık uçlu soru ve kapalı uçlu soru, ve değerlendirme ve tanımlama cümlesi sayıları, vb.) açıklayıcılığı yüksek olan annelerin (high-elaborative mothers) ve çocuklarının bu özelliklere dair toplamının daha yüksek olduğu, açıklayıcılığı düşük olan annelerin (low-elaborative mothers) ve çocuklarının ise aynı toplam açısından düşük seviyede olduğu çeşitli ulusal ve uluslararası çalışmalarda sistematik ve tutarlı biçimde gösterilmiştir.Bu çalışmanın amacı, bildiğimiz kadarıyla ulusal literatürde eksik olan anne-çocuk konuşmalarının bellek özellikleri ile, dijital görüntüleme yöntemiyle yapılan analizlerde ortaya çıkan yüz ifadelerine ve fiziksel dokunma ve müdahaleler (örneğin, annenin çocuğa kaç kere amaçsız olarak dokunduğu, kaç kere müdahele etmek amaçlı dokunduğu, konuşması sırasında kullandığı mimikler, yüz ifadeleriyle çocuğu belirli bir hareketi yapmaya yönlendirmesi) arasındaki ilişkiye bakılmasıdır. Bu çalışmanın sonucunda elde edilecek bulgular, hem ulusal hem de uluslararası literatüre katkı sağlamayı, ve aynı alanda çalışan ulusal araştırmacılar için de yeni bir araştırma yöntemi tanıtmayı hedeflemektedir.

Suggestions

ÖĞRETMENLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE YÖNETİCİLERİN KAPSAYICI EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞ VE ALGILARI
Engin Demir, Cennet; Kandemir, Anıl; Göktürk Ağın, Duygun; Akın, Sibel; Çalık, Başak(2018-12-31)
Bu projenin amacı öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve okul yöneticilerinin kapsayıcı eğitime yönelik görüş ve algılarını incelemektir. Araştırma kapsamında veriler Ankara ve İstanbul'un farklı ilçelerinden seçilecek olan okullarda çalışan öğretmenlerden ve Ankara ilinde yer alan Eğitim Fakülteleri'nde okuyan öğretmen adaylarından anket yolu ile ve seçilecek yöneticilerden görüşme yolu ile toplanacaktır. Ankete katılan öğretmenler arasından gönüllü olanlar ile görüşmeler gerçekletirilecektir.
Akademik Başarıyı Etkileyen Bireysel Farklılıklar
Toker, Yonca(2015-12-31)
Bu çalışmada, zihinsel yeteneklerin, edinilmiş alan bilgisinin, kişilik değişkenlerinin ve mesleki ilgilerin akademik başarı ile olan ilişkileri araştırılacaktır. Çalışmanın birinci amacı, bir lisans üstü programına (yüksek lisans veya bütünleşik doktora) ilk kez kayıt yaptırmış olan öğrencilerin bireysel farklılıklarının (zihinsel yetenek, bilgi, kişilik, mesleki ilgi, mesleki alanla ilgili lisans başarı düzeyi) yıl sonu başarıları ile ne ölçüde ilişkili olduğunu incelemektir. Lisans üstü aday seçiminde ağ...
Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: 4-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerin ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Karşılaştırılması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Baba katılım çalışmaları günümüze dek anne ve babaların baba katılımına yönelik farklı bakış açılarını anlamak amacıyla veriler toplamıştır ancak baba katılımının en yüksek olduğu belirtilen erken çocukluk dönemine dair yapılan çalışmalar çocuklar ile değil çocuklar için yapılmıştır. Diğer bir deyişle, erken çocukluk döneminde ki çocukların baba katılımına yönelik algılarını, hislerini ve düşüncelerini öğrenmeyi amaçlamış neredeyse hiç bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı erken ç...
Türkiye'de Basılı Efemera Çalışmalarının Kurumsallaşması
Gürsel, Bahar; Şans Yıldırım, Ömür(2018-12-31)
Broşürler, el ilanları, kartpostallar, kullanım kılavuzları, posterler, tiyatro programları, davetiyeler, kartvizitler ve müzik notaları gibi gelip geçici belgeler "basılı efemera" olarak adlandırılmaktadır. Kelime manası "bir günden fazla dayanmayan" olan ve Türkçe'de genellikle "ıvır zıvır" olarak tanımlanan efemera ve tarihiyle ilgili, özellikle Anglo-Amerikan üniversite ve araştırma kurumlarında, uzun yıllardır sistemli ve bilimsel bir şekilde çalışma ve eğitimler yapılmaktadır. Ülkemizde ise, çok sayıd...
YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİLERE SUNULAN İMKAN VE HİZMETLERİN SOSYAL ADALET SAĞLAMADAKİ ROLÜ
Kondakçı, Yaşar; Şenay, Hanife Hilal(2016-12-31)
Bu proje kapsamında önerilen çalışmanın amacı, dezavantajlı toplum kesimlerinin temsilcisi olarak Türkiye’deki eğitim fakültesi öğrencilerinin (1) Türkiye’de yükseköğretime erişim ve yükseköğrenim sırasından sunulan imkanlar hakkındaki düşüncelerini ortaya koymayı ve (2) eğitim fakültesi öğrencilerinin hem öğrenim gördükleri üniversiteler tarafından verilen imkan ve hizmetler (örnek, burs, yurt, ulaşım, vb.) hem de ulusal düzeyde geliştirilen yükseköğretim politikaları (örnek, burs, yurt, öğrenim ücretinden...
Citation Formats
B. Şahin Acar, “ANNE-ÇOCUK KONUŞMALARINDA ANNENİN KULLANDIĞI MİMİK VE DOKUNMA DAVRANIŞININ ÇOCUĞUN BELLEK ÖZELLİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61948.