Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Videos
Videos
Thesis submission
Thesis submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Contact us
Contact us
Akademik Başarıyı Etkileyen Bireysel Farklılıklar
Date
2015-12-31
Author
Toker, Yonca
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
25
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmada, zihinsel yeteneklerin, edinilmiş alan bilgisinin, kişilik değişkenlerinin ve mesleki ilgilerin akademik başarı ile olan ilişkileri araştırılacaktır. Çalışmanın birinci amacı, bir lisans üstü programına (yüksek lisans veya bütünleşik doktora) ilk kez kayıt yaptırmış olan öğrencilerin bireysel farklılıklarının (zihinsel yetenek, bilgi, kişilik, mesleki ilgi, mesleki alanla ilgili lisans başarı düzeyi) yıl sonu başarıları ile ne ölçüde ilişkili olduğunu incelemektir. Lisans üstü aday seçiminde ağırlı olarak kullanılan lisans genel not ortalaması ve ALES puanlarının lisans üstü programının birinci yılı sonu başarısı ile ilişkileri de bu çalışma kapsamında incelenebilecektir. Çalışmanın ikinci amacı, lisans düzeyindeki alan başarısını yordarken ÖSYM sınav türlerinin göreceli etkisini incelemektir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Psikoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/61988
Collections
Department of Psychology, Project and Design
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Toker, “Akademik Başarıyı Etkileyen Bireysel Farklılıklar,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61988.