Yurt dışında doktora eğitimini tamamlayıp Türkiye'de göreve atanan öğretim üyelerinin deneyimleri

2018-10-10

Suggestions

Yurt dışında doktora eğitimi alan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının sayısındaki azalışın nedenleri
Demirci, Murat (ODTÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2022-12)
Bu çalışmada 2013-2016 döneminde OECD (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) ülkelerinde ve 2005-2015 döneminde Amerika Birleşik Devletleri (ABD)’nde doktora eğitimi alan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının sayısında ve bütün uluslararası öğrenciler arasındaki oranında bir düşüş olduğu saptanmıştır. Yapılan regresyon analizleri ile bu düşüşün iki farklı etken ile açıklanabileceği gösterilmiştir. İlk etken bilimin Türkiye’den daha hızlı geliştiği ülkelerin daha fazla sayıda vatandaşının OECD ülkeleri ve ABD...
Yurt dışında çalışan doktoralı Türkler: Türkiye'den başka ülkelere yüksek seviyede eleman göçü üzerinde bir araştırma
Oğuzkan, Turhan(1968-01-01)
Social network analysis of construction companies operating in international markets : the case of Turkish contractors
Akgül, Bartuğ Kemal; Dikmen Toker, İrem; Birgönül, Mustafa Talat; Department of Civil Engineering (2014)
The nature of the construction sector makes the management in this field very complex. Therefore, the executives are pressurized to explore new techniques with the purpose of increasing the efficiency of management of the companies. Although it is originally developed to study the topics related to the social sciences, the applicability of the Social Network Analysis (SNA) to various fields gave rise to its utilization in the construction industry in the recent years. In this manner, the administrative bodi...
Yurt İçi ve Yurt Dışındaki Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi Oluşumlarının Karşılaştırılması
Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Çevik, Rafet; Çağıltay, Kürşat; Gürbüz, Tarkan (2009-09-29)
Yüksek öğretim kurumlarının teknolojik altyapılarındaki yenilik ve gelişmelere rağmen eğitim ve öğretimde çoğunlukla geleneksel yöntemlerin tercih edilmekte olduğu ve bunun sebebinin içeriğe verilen önemin yeni yaklaşımlara verilmemesi olarak gösterilmiştir [1]. Bu yaklaşım öğretim teknolojilerinin öğretim kalitesine ve öğrencilerin öğrenme süreçlerine yapacağı katkıların göz ardı edilmesine yol açmaktadır. Bahsedilen katkıların derslerde sağlanabilmesi için öğretim üyelerinin öğretim teknolojilerini etkin ...
Yurttaş gazeteciliği
Aybars, Ayşe İdil (um:ag Vakfı Yayınları, 2020-01-01)
Citation Formats
O. Güneri, E. Eret, and Y. Çapa Aydın, “Yurt dışında doktora eğitimini tamamlayıp Türkiye’de göreve atanan öğretim üyelerinin deneyimleri,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73289.