Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğrencilerinin Cinsel Bilgi Kaynakları Yeterlik Algıları ve Bilgi İhtiyaçları

2010-09-01
Topkaya, Nursel
Sümer, Zeynep
Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin rehberlik ve psikolojik danışmanlık lisans programında öğrenim gören öğrencilerin cinsellikle ilgili konulardaki temel bilgi kaynaklarını, cinsellikle ilgili konularda danışanlarına bilgi verme konusunda kendilerini ne ölçüde yeterli algıladıklarını ve cinsellikle ilgili hangi konularda bilgi edinmeye ihtiyaç duyduklarını cinsiyetlerine göre incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını, Ankara ilindeki üç devlet üniversitesinin rehberlik ve psikolojik danışmanlık lisans programında öğrenim gören, gönüllü, 552 (354 kadın, 198 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen Cinsel Bilgi Formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler ki- kare, frekans ve yüzde değerleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin cinsellikle ilgili konulardaki temel bilgi kaynaklarının, cinsellikle ilgili birçok konuda algıladıkları yeterliliklerinin ve cinsellikle ilgili konulardaki bilgi ihtiyaçlarının cinsiyete göre değiştiğini göstermiştir. Araştırma bulguları ışığında, cinsel bilgi kaynaklarının, algılanan yeterliliğin ve bilgi ihtiyaçlarının psikolojik danışman eğitimindeki önemi ve özellikle eğitim programlarının planlanmasındaki rolü tartışılmıştır.
PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Suggestions

Beyin Cerrahi Uzmanlık Eğitimi Öğrencileri için Kesintisiz Mobil Öğrenme Platformu Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
Aşkun, Cengiz Savaş(2015-12-31)
Bu araştırmanın amacı tıp fakülteleri ile eğitim ve araştırma hastanelerinde yer alan beyin cerrahisi uzmanlık eğitimi programlarındaki araştırma görevlilerinin eğitimlerinin bir parçası olan ameliyatlarda yer almadan önce ilgili ameliyatın gerektirdiği teorik ve pratik bilgileri test edebilmelerine olanak sağlayacak mobil öğrenme ortamı geliştirmek ve geliştirilen bu ortamın etkinliğini değerlendirmektir. Araştırmada önerilen mobil uygulamanın geliştirilmesine olan ihtiyaç beyin cerrahisi uzmanlık eğitmenl...
Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları
Öztekin, Ceren; Çapa Aydın, Yeşim; Yılmaz Tüzün, Özgül (2000-01-01)
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adayları- nın biyolojinin temel konularındaki kavram yanılgılarını saptamak ve bu kavram yanılgılarının nedenlerini biyoloji eğitimi alanındaki öğretim üyeleri ile görüşerek belirlemektir. Bu araştırınada, 33 sorudan oluşan Genel Biyoloji Kavram Yanılgısı Testi geliştirilmiş ve 186 biyoloji öğretmen adayına uygulanmıştır. Test; ekoloji, bitki biyolojisi, sindirim sistemi, solunum, boşaitım sistemi, enzim, osmoz ve difüzyon, hücre bölünmesi, sınıflandırma ve besin ağı g...
Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları
Öztekin, Ceren; Çapa Aydın, Yeşim (2000-01-01)
An investigation of development of prospective elementary teachers’ knowledge to teach algebra in early grades through case discussions
Öztürk, Nejla; İşler Baykal, Işıl; Department of Mathematics Education (2021-9-3)
The purpose of this study was to investigate the development of prospective elementary teachers’ subject matter and pedagogical content knowledge for teaching algebra in elementary grades. Prospective elementary teachers attended a 5-week (10 hours) intervention as part of a method course, Teaching Mathematics I, that was designed based on case discussions. The participants of the study were nine third-year students who were enrolled in the course in the 2020-2021 fall semester as a must course of the under...
Investigating prospective mathematics teachers’ pedagogical approaches in response to students’ errors in the context of mathematical modeling activities
Didiş, Makbule Gözde; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2016-01-01)
The purpose of this study was to investigate what pedagogical approaches prospective secondary mathematics teachers would display in response to students’ errors revealed in students’ works on mathematical modeling tasks. Data were collected through individual interviews with seven prospective mathematics teachers. The data analyses revealed five approaches that the prospective teachers preferred: Question-asking (questioning), explaining the right answer, hinting at the correct solution, telling/showing th...
Citation Formats
N. Topkaya and Z. Sümer, “Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğrencilerinin Cinsel Bilgi Kaynakları Yeterlik Algıları ve Bilgi İhtiyaçları,” PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, pp. 139–148, 2010, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73890.