Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmen adaylarının özdüzenleme stratejilerinin cinsiyet farkına göre incelenmesi
Date
2012-06-30
Author
Uzuntiryaki, Esen
Akın, Fatma Nur
Çapa Aydın, Yeşim
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
164
views
0
downloads
Cite This
Subject Keywords
Özdüzenleme
,
Öğretmen adayları
,
Cinsiyet
URI
https://hdl.handle.net/11511/78888
https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=135656
Conference Name
, X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, ( 27 - 30 Haziran 2012)
Collections
Department of Educational Sciences, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
ULUSOY, MUSTAFA; Altun, Dilek (2018-12-01)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yansıtıcı yazılı günlüklerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından Eğitim Bilimine Giriş dersindeki notlarını dört başlık altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin düzeyini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışla...
Nomophobia Prevalence among Pre service Teachers A case of Trakya University
Gezgin, Deniz Mertkan; Şumuer, Evren; Arslan, Okan; Yıldırım, İbrahim Soner (2017-01-01)
Mobile phones has become an indispensable tool for modern society. Although usage of cellular and smart phones make individual’s life easier, they may also create some negative consequences such as addiction, anxiety, fear or unrest due to overuse. Nomophobia, which is called as phobia of modern era, is defined as fear and anxiety feelings that an individual feels while he/she cannot access or reach to mobile devices. Especially, with the prevalence of smart phones, it is thought that increased interaction ...
Öğrenme rotaları temelli öğretimde öğretmen adaylarının matematiksel alan bilgilerini yeniden yapılandırmaları
Yılmaz, Zuhal; Haser, Çiğdem (2018-01-01)
Çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının eşpaylaşım konusu ile ilgili matematiksel alan bilgilerini (MAB) öğrenme rotaları temelli bir öğretim ortamında nasıl yeniden yapılandırdıklarını incelemektir. Bu bağlamda dokuz öğretmen adayı ile bir öğretim deneyi eşpaylaşım öğrenme rotası kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları, adayların mevcut kavram yanılgı ve hatalarını düzelttiklerini ve bu yanılgı ve hataların altında yatan sebepleri açığa çıkardıklarını ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, ...
Developing teacher learning progressions for K-12 engineering education: teachers’ attitudes and their understanding of the engineering design
Mesutoğlu, Canan; Baran Jovanovic, Evrim; Department of Educational Sciences (2017)
Teachers at the K-12 level have a critical role in including engineering in their instruction. More teachers who are equipped with the knowledge and skills necessary to teach science using the engineering design process are needed. Aiming to build tools to measure and track the progress in teacher’ attitudes and their understanding of the engineering design process suggested the use of learning progressions approach. The purpose of the study was to develop two teacher learning progressions for K-12 engineer...
Teachers' reports of their in-service training needs and design preferences
Gökmenoğlu, Tuba K; Kiraz, Ercan; Clark, Christropher M.; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2012)
Policy makers, school and district leaders, researchers, industry, and parents are all increasingly concerned with improving the quality of education in schools. Therefore, teachers need to welcome and keep themselves up-to-date about the improvements, developments, and educational reforms. At this point, in-service training of teachers is one of the most urgent concerns of teacher educators and policy makers. Although there is a widespread view on the importance of teachers’ professional learning, how desi...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Uzuntiryaki, F. N. Akın, and Y. Çapa Aydın, “Öğretmen adaylarının özdüzenleme stratejilerinin cinsiyet farkına göre incelenmesi,” presented at the , X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, ( 27 - 30 Haziran 2012), Niğde, Türkiye, 2012, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/78888.