Türkçe Öğretmen Adaylarının “Modernizm” Kavramına Ilişkin Metaforları

2017-04-30
Bu çalışma modernizm kavramını ortaya koymak, farklı disiplinlerce modernizmin nasıl algılandığını ifade etmek ve nihayetinde öğretmen adaylarının modernizm ile ilgili metaforlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, “modernizm” gibi pek çok disiplin içerisinde yer alan kavramın, yeni nesilleri yetiştirecek öğretmen adayları tarafından ne kadar bilindiğini ortaya koyması ve öğretmen adaylarının modernizm ile ilgili neler düşündüklerini belirlemesi bakımından önem taşımaktadır. Çalışmanın araştırma grubunu 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde okuyan 150 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel nitelik taşıyan bu çalışmada; elde edilen verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın desenini olgubilim (fenomenografi) oluşturmaktadır. Verilerin toplanabilmesi için her öğrenciye ikişer form verilmiştir. Birinci formda “Modernizm nedir? sorusuna tek kelimelik yanıtlar vermeleri, ikinci formda ise “Modernizm ... gibidir; çünkü ... ” cümlesindeki boşlukları doldurmaları istenmiştir. Araştırmada “modernizm” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar nelerdir?”, “Öğretmen adaylarının “modernizm” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar hangi kavramsal kategoriler altında toplanabilir?” sorularına yanıt aranmıştır. Yanıtlar çerçevesinde metaforlar; “Çağdaşlıkla ilgili metaforlar” “Olumsuz duygular uyandıran metaforlar” ve “Sanat ile ilgili metaforlar” olmak üzere 3 kategori halinde sunulmuştur. Ġkinci basamak olarak verilen cümle doldurmada ise metaforlar; “Çağa ayak uydurma” “Teknoloji” “Akıllı telefon” “Son model araba” “Gelenek dışı” “Kadın” “Özenti bir insan” olmak üzere 7 kategori halinde tablolaştırılmış ve sonuçlar analiz edilmiştir.

Suggestions

Türkçe Öğretmen Adaylarının "Modernizm" Kavramına İlişkin Kullandıkları Metaforlar
Erden, Nazif Kutay (2017-1-1)
Bu çalışma “modernizm kavramını ortaya koymak, farklı disiplinlerce modernizmin nasıl algılandığını ifade etmek ve nihayetinde öğretmen adaylarının modernizm ile ilgili kullandıkları metaforları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, “modernizm” gibi pek çok disiplin içerisinde yer alan kavramın, yeni nesilleri yetiştirecek öğretmen adayları tarafından ne kadar bilindiğini ortaya koyması ve öğretmen adaylarının modernizm ile ilgili neler düşündüklerini belirlemesi bakımından önem taşımaktadır. Ç...
Conceptual, structural and epistemic aspects of science teachers’ argumentation practices in the context of evolutionary theory
Yeşilyurt, Ezgi; Çakıroğlu, Jale; Öztekin, Ceren; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2014)
The purpose of this study was to examine conceptual, structural and epistemic aspects of science teachers’ argumentation practices and how they used conceptual knowledge to articulate their arguments at different epistemic levels in the context of evolutionary theory. This study was conducted with qualitative multiple case study research. In this respect, data were collected from four separate cases. In particular, four science teachers who taught middle school science from 5th to 8th grade were selected as...
Pre-service middle school mathematics teachers’ understanding of quadrilaterals through the definitions and their relationships
Öztoprakçı, Seçil; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2014)
The purpose of this study was to examine pre-service mathematics teachers’ cognitive progress in constructing and evaluating quadrilateral definitions and the corresponding quadrilateral hierarchies under the support of the Geometer’s Sketchpad learning activities. The study employed qualitative case study design of which data was collected from 5 pre-service middle school mathematics teachers during the spring semester of 2010-2011. The main data came from one-to-one clinical interview sessions assisted wi...
Two dimensions of teacher knowledge: The case of communicative language teaching
Woods, Devon; Aslantürk, Hamide (2011-09-01)
The interconnected conceptual areas of teacher knowledge and teacher beliefs (included by some authors under the rubric of teacher cognition) have been debated in the field of language education intensively for the last two decades, during which time the terminology used in the discussions has been interpreted in a variety of different ways. However, there have been limited attempts to study the way in which teacher knowledge and beliefs develop in specific cases of language teaching methodology: one area o...
Prospective middle school mathematics teachers’ developing understanding of geometric transformations
Avcu, Seher; Çetinkaya, Bülent; Department of Sociology (2017)
The purpose of this study was to explore prospective middle school mathematics teachers’ developing understanding of geometric transformations during the implementation of a seven-week instructional sequence designed to have them gain a mapping understanding of geometric transformations. This instructional sequence involved exploring geometric transformations in both static and dynamic geometry environments. Participants of the study were sixteen prospective middle school mathematics teachers. Design-based ...
Citation Formats
N. K. Erden, “Türkçe Öğretmen Adaylarının “Modernizm” Kavramına Ilişkin Metaforları,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/79492.