Düşüncenin İzi Mimarlık ve Sanat Eğitiminde Eskiz Geleneği

2011-02-02
Zelef, Mustafa Haluk
Çakıcı, Fatma Zehra
Bu çalışmada, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Mimarlık Bölümü birinci sınıf programında yer alan, "Grafik İletişim" (Arch 103-104 Graphic Communication I-II) dersleri kapsamında, eskiz çizimleri yapma becerisi ve alışkanlığı kazandırmaya yönelik uygulanan bir metodoloji üzerinde durulmaktadır. Eğitimin ilk yılı boyunca, eskizin bir algılama, düşünme ve ifade etme aracı olduğu vurgulanmakta, bunun için gerekli olan motor beceriler, belirli bir tempoda sürekli tekrarlanan çok sayıdaki eskiz temrinleriyle kazandırılmaya çalışılmaktadır. Grafik İletişim derslerinde benimsenen bu temel pedagojik tutumun uzantısı olarak öğrencinin, mimarlık, sanat ve diğer tasarım alanlarındaki örneklerle ilişki kurması da teşvik edilmektedir. Bu bildirideki tartışmalar, öğrencilerin söz konusu süreçte ürettikleri eskizlerden seçilen örneklerle desteklenmektedir. Mimarlıkta, temsil yöntemlerinin teknolojik gelişmelerle nasıl değişebileceği ve bunun mimarlık eğitimine yönelik boyutlarına ilişkin öngörü ve yorumlara da yer verilmektedir.
1. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu, Dün Bugün Gelecek (2011)

Suggestions

Ürün Tasarımı Eğitiminde Kuram ve Uygulamanın Kesişmesi: Anlambilimsel Bir Deneme
Bağlı, Hümanur (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Bu çalışma, İstanbul Teknik Üniversitesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde 2005 yılından beri yürütülmekte olan Ürün Tasarımında Kültür ve İletişim isimli lisans dersi kapsamında yapılan bir dizi projenin sürecini ve bu sürecin sonuçlarının paylaşılmasını hedeflemektedir. Söz konusu dersin ilk kısmı temel iletişim teorilerinden, göstergebilim kavramlarına ve bunlar üzerinden uygulaması yapılan reklam analizi çalışmalarına dayalıdır. İkinci kısım ise ürünün kültürel anlamlarına ilişkin temel okumaları e...
Türkiye’de Endüstriyel Tasarımcıların Kariyer Tatmini
Kaygan, Pınar(2018-12-31)
Ülkemizde her geçen gün artmakta olan endüstriyel tasarım lisans programı ve mezunu sayısı, endüstriyel tasarımcıların aldıkları lisans eğitimi sonrasındaki iş hayatları ve istihdam koşulları konusunda güncel bilginin gereğini ortaya koymaktadır. Ayrıca endüstriyel tasarımcıların çalışma alanları, biçimleri ve koşulları açısından çeşitlilik gösterdiği bilinmekle birlikte Türkiye özelinde endüstriyel tasarımcıların kariyer haritası ve sektör dağılımına dair güncel bir veri bulunmamaktadır. Oysaki bu etkenler...
Sürdürülebilirlik için ürün tasarımı alanında küçük elektrikli ev aletlerinin ürün ömrünün uzatılmasına yönelik problem alanlarının belirlenmesi
Doğan, Çağla; Ogur, Dilruba(2015-12-31)
Projenin temel amacı, küçük elektrikli ev aletlerinin ürün ömrünün uzatılması kapsamında ürün bakım onarımı konusunda mevcut durumun değerlendirilmesi ve problemli ürün gruplarının belirlenmesidir. Bu amaca ulaşmak için ürün bakım onarımını ve yenilenmesini sağlayan yetkili servislerden ve elektronik atıkları ayrıştıran firmalardan derinlemesine bilgi alınması amaçlanmaktadır. Projenin alt amaç ve süreçleri: • Elektrikli ev aletlerinin elden çıkarılma ve bozulma nedenlerinin anlaşılması ve değerlendirilmesi...
Endüstri Destekli Eğitim Projelerinin Arkasındaki Motivasyonlar: ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Mezuniyet Projeleri
Hasdoğan, Gülay Fatma; Şener Pedgley, Bahar (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde öğrencilerin lisans eğitimlerinin son döneminde, eğitim ekibinin yanı sıra firmaların danışmanlığı paralelinde geliştirdikleri mezuniyet projelerinin amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri becerileri ve oluşturdukları tasarım yaklaşımını, bir dış paydaşın danışmanlığında, gerçek yaşamdan bir proje ile yansıtmasıdır. Bu işbirliğinden eğitim kurumunun beklentisi iyi bir eğitim deneyimi kurgulamak ve öğrenciyi mesleki yaşama hazırlayabilmektir. Bu ...
Deneyim Yansıtma Modellemesi Çalıştayı: Yeni Güney Galler Üniversitesi Örneği
Turhan, Senem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Bu çalışmada, araştırmacının doktora çalışmalarında geliştirdiği bir tasarım araştırması yöntemi olan Deneyim Yansıtma Modellemesi (DYM), doktora sonrası çalışma kapsamında Avustralya’nın Güney Yeni Galler Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümünde uygulandı. DYM, araştırma geleneğini tasarım eğitiminde yaygınlaştırarak, kullanıcı ihtiyaçlarını, deneyimlerini, beklentilerini ve tercihlerini farklı araç ve teknikler yardımıyla açığa çıkarmayı amaçlar. Çalışmada hedeflenen, farklı uygulama ve paydaşlarla yönt...
Citation Formats
M. H. Zelef and F. Z. Çakıcı, “Düşüncenin İzi Mimarlık ve Sanat Eğitiminde Eskiz Geleneği,” presented at the 1. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu, Dün Bugün Gelecek (2011), Ankara, Türkiye, 2011, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/80507.