Yüksek Öğretim Kurumlarında Bilimsel Araştırma Projeleri İçin Ayrılan Kaynakların Verimli ve Etkin Kullanımı

2010-07-01

Suggestions

Yükseköğretimde Temel Bilim ve Mühendislik Alanlarında Kadın Öğrenci Deneyimleri
Kulakoğlu, Büşra; Emil, Serap (2020-07-12)
Lisans seviyesinde STEM ya da ülkemizdeki adıyla BİLTEMM (fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarını ve fen bilimleri ve matematik bağlantılı öğretmenlik bölümlerini seçen kadın öğrencilerin neden bu bölümleri seçtikleri sosyolojik bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun nedeni fen bilimleri ile alakalı bölümlerin dünyada maskülen olarak tabir edilmesi ve bu alanlarda çalışan kadınların temsil edilme oranlarının erkeklere göre daha az olmasıdır. Genel kanının aksine, gelişmiş ülkele...
Yüksek Öğretimde “Akademik Teşvik Ödeneği” Uygulamasının Yapısı, İşleyişi ve Sorunları
Göktürk Ağın, Duygun (null; 2017-05-13)
Yükseköğretim Kurumlarında Sosyal Bütünleşme Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Program Çalışması
(2018-10-13)
Strategic marketing for higher education: image building and promoting academic programs
Çetin, Rubeena Khanam; Şimşek, Hasan; Yıldırım, Ali; Department of Educational Sciences (2002)
Turkey is rapidly moving into the national and international competitive higher education market. As a consequence the issue of marketing strategies, policies and practices is emerging as an area of interest. This PhD thesis focuses on four premier universities of Turkey (two public universities and two private universities) their prevalent marketing practices, strategies employed for building, protecting, enhancing and communicating institutional image are explored. Marketing knowledge implemented for prom...
Social capital in institutions of higher education: an examination of the interaction between social capital and department leadership
Yawson, Khaula Ahmad; Göktürk Ağın, Duygun; Department of Educational Sciences (2018)
The primary purpose of this study is to understand and describe how department chairs functioned in their role as leaders, and analyze how social capital is manifested in their leadership. A single embedded case study approach was used and semi-structured interviews were conducted with nine department chairs from a single public university in Turkey, to ascertain their views about social capital in their practices. The results of the analysis suggest that, department chairs employed a collegial administrati...
Citation Formats
“Yüksek Öğretim Kurumlarında Bilimsel Araştırma Projeleri İçin Ayrılan Kaynakların Verimli ve Etkin Kullanımı,” Sayıştay Denetçileri Derneği Dış Denetim Dergisi, pp. 221–229, 2010, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81235.