Yüksek Öğretim Kurumlarında Bilimsel Araştırma Projeleri İçin Ayrılan Kaynakların Verimli ve Etkin Kullanımı

2010-07-01

Suggestions

Yükseköğretimde Temel Bilim ve Mühendislik Alanlarında Kadın Öğrenci Deneyimleri
Kulakoğlu, Büşra; Emil, Serap (2020-07-12)
Lisans seviyesinde STEM ya da ülkemizdeki adıyla BİLTEMM (fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanlarını ve fen bilimleri ve matematik bağlantılı öğretmenlik bölümlerini seçen kadın öğrencilerin neden bu bölümleri seçtikleri sosyolojik bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun nedeni fen bilimleri ile alakalı bölümlerin dünyada maskülen olarak tabir edilmesi ve bu alanlarda çalışan kadınların temsil edilme oranlarının erkeklere göre daha az olmasıdır. Genel kanının aksine, gelişmiş ülkele...
Yüksek Öğretimde “Akademik Teşvik Ödeneği” Uygulamasının Yapısı, İşleyişi ve Sorunları
Göktürk Ağın, Duygun (null; 2017-05-13)
Yükseköğretim Kurumlarında Sosyal Bütünleşme Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Program Çalışması
(2018-10-13)
The Relationship between Student Engagement and Satisfaction in Higher Education
Çalışkan, Zehra; Kondakçı, Yaşar; Department of Educational Sciences (2023-1-2)
Student engagement is vital for achievement in higher education, and it is a direct way to academic success, cumulative learning, and constructive behavior in the long term. However, there is limited empirical research that has not yet been fully explored. Moreover, student satisfaction, which is directly influenced by student engagement, has been used as a strategy to improve the quality of services, facilities, and instruction provided by higher education institutions. Besides the complexity of higher edu...
Strategic marketing for higher education: image building and promoting academic programs
Çetin, Rubeena Khanam; Şimşek, Hasan; Yıldırım, Ali; Department of Educational Sciences (2002)
Turkey is rapidly moving into the national and international competitive higher education market. As a consequence the issue of marketing strategies, policies and practices is emerging as an area of interest. This PhD thesis focuses on four premier universities of Turkey (two public universities and two private universities) their prevalent marketing practices, strategies employed for building, protecting, enhancing and communicating institutional image are explored. Marketing knowledge implemented for prom...
Citation Formats
“Yüksek Öğretim Kurumlarında Bilimsel Araştırma Projeleri İçin Ayrılan Kaynakların Verimli ve Etkin Kullanımı,” Sayıştay Denetçileri Derneği Dış Denetim Dergisi, pp. 221–229, 2010, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81235.