Matematik Başarı Duyguları Ölçeği’xxnin Türkçe’xxye uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması

2019-01-01
Çalık, Başak
Çapa Aydın, Yeşim
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Suggestions

Matematik Başarı Duyguları Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çalık, Başak; Çapa Aydın, Yeşim (2019-05-01)
Matematik eğitiminde diyalojik yaklaşım: Küçük grup çalışmalarında akran konuşması ve teknoloji kullanımından örnekler.
Kazak, Sibel (2017-11-12)
Matematik öğretmenlerinin kovaryasyonel düşünme düzeyleri ve öğrencilerinin kovaryasyonel düşünme becerilerine ilişkin tahminleri Mathematics teachers covariational reasoning levels and their predictions about students covariational reasoning abilities
Şen Zeytun, Aysel; Çetinkaya, Bülent; Erbaş, Ayhan Kürşat (2010-01-01)
An investigation of seventh grade students’ understanding of negative integers via mathematics history-based model-eliciting activities
Ay, Büşr; Sevinç, Şerife; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2019)
The main purpose of the study was to investigate the role of mathematics historybased model-eliciting activities (MEAs) on seventh grade students’ understanding of negative integers. The study was conducted in one public middle school in Istanbul, in the Fall semester of 2018-2019 academic year. A qualitative educational case study design was employed with 29 seventh grade students. A set of integer questions were implemented twice to the participant students as an initial and a follow-up assessment. After ...
Matematik Eğitiminde Origami Kullanımına Yönelik Öz YeterlikÖlçeği Geliştirilmesi ve Geçerlik Çalışmaları
Arslan, Okan; Işıksal Bostan, Mine (2016-05-01)
Citation Formats
B. Çalık and Y. Çapa Aydın, “Matematik Başarı Duyguları Ölçeği’xxnin Türkçe’xxye uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması,” Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, pp. 523–545, 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84433.